Renault Master Z.E. heeft een prijs
Enorme EV arriveert in Nederland
Om de Master de derde elektrische Renault-bedrijfswagen te noemen, moeten we de kleine Twizy Cargo ook als zodanig beschouwen, maar vooruit. De Master Z.E. is van een heel andere orde. De auto is uiteraard net zo groot als iedere andere Master, maar heeft in plaats van een grote dieselmotor een R75-elektromotor met 77 pk onder de kap. De auto is volgens Renault dan ook vooral bedoeld voor emissievrije distributie in stadscentra en zou daar volgens de NEDC-cyclus zo'n 200 km ver moeten kunnen komen. Renault spreekt van een realistische actieradius van 120 km. Het accupakket heeft een capaciteit van 33 kWh.
De Master Z.E. is er in drie lengte- en twee hoogtevarianten en de laadruimte is gelijk aan die van reguliere Masters. Bovendien zijn er chassisversies, die als basis kunnen dienen voor allerlei meer gespecialiseerde varianten, zoals koelwagens en bakwagens. De eenvoudigste versie de T1H1, kost netto €60.200. Met btw wordt dat € 73.772,80, maar dat is voor de doorgaans zakelijke koper minder relevant. Ter vergelijking: de eenvoudigste Master op diesel, de L1H1 DCi 110 Générique, kost zonder belastingen €21.690. De hogere L1H2-versie van de Master Z.E. moet €61.100 opbrengen, diens langere broertje L2H2 € 62.000. Wie de grootste Master wil, kan die voor € 62.900 ex btw met de L3H2 naar huis. De Platform Cabine, dus de variant die geschikt is voor een aftermarket-opbouw, is er vanaf € 60.100 (L2). De langere L3 kost € 61.000.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen