AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Renault Fluence Z.E. op naar het productiestadium
17
De belangrijkste van de vier elektrische Renault concept-car is toch wel de Fluence Z.E. Concept, alleen al omdat deze als eerste in productie gaat. Gisteren lekten de eerste foto's, nu hebben we alle informatie.
Renault richt zich met de Fluence Z.E. Concept –heel geëmancipeerd- op 'gezinsvaders die elke dag met de auto naar kantoor willen, maar ook in het weekend met vrouw en kinderen op pad. Hij wil zijn levensstijl en gewoonten niet aanpassen, maar wel milieuvriendelijk leven'.
De Fluence Z.E. Concept is een grote jongen: de Renault meet van bumper tot bumper 4,82 meter. De elektrische Renault is 1,67 meter breed. Minstens zo imposant is het 21-inch lichtmetaal, maar als de Fluence eenmaal in productie is, moet je tot de duisterste krochten van de tuningshops afdalen om dergelijke wielen te krijgen. De Fluence Z.E. Concept heeft een panoramadak en profiteert voor en achter van led-verlichting.
De elektromotor heeft een vermogen van 95 pk en mobiliseert 226 Nm. De actieradius van Fluence Z.E. Concept is 160 kilometer. De lithium-ionaccu's zijn via het stopcontact in vier à acht uur opgeladen. Wie meer haast heeft, kan in 20 minuten ook snelladen. Wie zelfs dat nog te veel vindt, kan met het 'Quickdrop' systeem in drie minuten van accu's wisselen.
Binnenin is op een TFT-scherm te zien waar het dichtstbijzijnde Quickdrop-station is. In de middenarmsteun voor integreert Renault de startknop, de bediening van de audio-installatie en de airconditioning en de nieuwe Samsung Jet telefoon. Achterop de hoofdsteunen zijn TFT-schermen gemonteerd, zodat de achterpassagiers zich tijdens lange reizen ook kunnen vermaken.
De Fluence Z.E. Concept is een grote jongen: de Renault meet van bumper tot bumper 4,82 meter. De elektrische Renault is 1,67 meter breed. Minstens zo imposant is het 21-inch lichtmetaal, maar als de Fluence eenmaal in productie is, moet je tot de duisterste krochten van de tuningshops afdalen om dergelijke wielen te krijgen. De Fluence Z.E. Concept heeft een panoramadak en profiteert voor en achter van led-verlichting.
De elektromotor heeft een vermogen van 95 pk en mobiliseert 226 Nm. De actieradius van Fluence Z.E. Concept is 160 kilometer. De lithium-ionaccu's zijn via het stopcontact in vier à acht uur opgeladen. Wie meer haast heeft, kan in 20 minuten ook snelladen. Wie zelfs dat nog te veel vindt, kan met het 'Quickdrop' systeem in drie minuten van accu's wisselen.
Binnenin is op een TFT-scherm te zien waar het dichtstbijzijnde Quickdrop-station is. In de middenarmsteun voor integreert Renault de startknop, de bediening van de audio-installatie en de airconditioning en de nieuwe Samsung Jet telefoon. Achterop de hoofdsteunen zijn TFT-schermen gemonteerd, zodat de achterpassagiers zich tijdens lange reizen ook kunnen vermaken.
De Renault Fluence Z.E. staat nu nog op de IAA als Concept, maar in 2011 gaat de auto daadwerkelijk in productie. In de eerste instantie is de Fluence Z.E. bestemd voor Europa en Israel. Better Place heeft zojuist bekendgemaakt dat het vanaf de eerste helft van 2011 100.000 Fluences Z.E. gaat gebruiken in Israel en Denemarken.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen