AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Renault Fluence is Mégane sedan
70
Renault geeft de informatie over de Fluence vrij, de opvolger van de Mégane sedan. Het nieuwe model wordt in Turkije geproduceerd en er komt in 2011 een variant met elektrische aandrijving.
De Renault Fluence moet 't vooral gaan doen in landen waar ze dol zijn op sedancarrosserie. Achter in de kont gaat maar liefst 530 liter en daaraan kan menig sedan uit het D-segment nog een puntje zuigen. De Fluence staat op Mégane-basis, en de naam is afkomstig van een eerdere conceptcar van Renault.
De lengte is 4,620 meter, de breedte 1,809 meter en de hoogte 1,479 meter. Met 2,702 meter is de wielbasis even lang als die van de gewone Scénic.
Renault levert de Fluence met de 110 pk sterke 1.6 16V en de 2.0 16V met 140 pk. Dieselen kan met de 1.5 dCi, die er met roetfilter als 90 pk- en 110 pk-variant is. Eind 2010 is de laatste ook met automaat met dubbele koppeling leverbaar, die Renault DCT noemt.
De drie belangrijkste markten voor de Fluence zijn Turkije, Rusland en Roemenië en de verkopen starten in november in het eerste land. Of de auto naar Nederland komt is nog niet bekend.