Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

Rammen! De Gumpert Tornante tot in detail

23
Rammen! De Gumpert Tornante tot in detail
Rammen! De Gumpert Tornante tot in detailRammen! De Gumpert Tornante tot in detailRammen! De Gumpert Tornante tot in detailRammen! De Gumpert Tornante tot in detailRammen! De Gumpert Tornante tot in detailRammen! De Gumpert Tornante tot in detailRammen! De Gumpert Tornante tot in detailRammen! De Gumpert Tornante tot in detailRammen! De Gumpert Tornante tot in detailRammen! De Gumpert Tornante tot in detailRammen! De Gumpert Tornante tot in detailRammen! De Gumpert Tornante tot in detailRammen! De Gumpert Tornante tot in detail
  • Roland Tameling
  • Nieuws
1 maart 2011 om 15:51
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Dossier:

Salon van Genève 2011:

  Meer informatie: http://www.salon-auto.ch/fr/index.php

Gumpert stal ooit onze harten met de behoorlijk bizarre Apollo. Nu komen ze in samenwerking met carrosseriebedrijf Touring Superleggera met een volgend hoofdstuk in de geschiedenis van het merk, luisterend naar de naam Tornante. Een supersportwagen met 700 pk uit een 4,2-liter grote biturbo V8, die volgens z'n scheppers zowaar comfortabel en riant is.

De Tornante deelt een groot deel van z'n basis met de Apollo. Zo is de structuur en opbouw van de space frame carrosserie grotendeels vergelijkbaar, al biedt het passagiersgedeelte voortaan vijfentwintig procent meer binnenruimte dan in de Apollo. En dat is een duidelijke rode draad in de ontstaansgeschiedenis van de Tornante; de auto moet in alles comfortabeler en minder Spartaans zijn dan zijn voorganger. Gumpert spreekt zelf van een Fast Tourer Concept, dus een prettige reisauto die ondertussen toch ongemeen snel is. Mede daarom groeide de bagageruimte onder de koolstofvezel buitenzijde tot tweehonderd liter.

Naast de architectuur, deelt de Tornante zijn V8 ook al met de Apollo. In de basis is het een Audi-blok, maar Gumpert past naast alle bewegende delen ook de toevoer van lucht en brandstof aan, terwijl er twee turbo's aan het pakket worden toegevoegd en de achtcilinder van dry sump smering wordt voorzien. Volgens Gumpert zijn onder meer de gasrespons en souplesse van de motor aangepast op het gemoedelijker karakter van de auto; vergeleken bij de circuitgerichte Apollo moet de Tornante makkelijker en comfortabeler te rijden zijn. Aan de V8 zit een elektrisch bediende zesbak, die - desgewenst met een ruk aan de schakelpeddel - binnen veertig milliseconden van verzet wisselt. Vreemd genoeg meldt de persinformatie tijdens de Salon van Geneve niet hoe snel de Tornante van nul naar honderd kilometer per uur sprint, terwijl de topsnelheid wordt aangeduid met een zelfverzekerde 'boven de 300'. Wij gokken op een tijd tussen de drie en vier seconden. Oh, en voor degenen die het weten willen; in de loop van 2012 verschijnt er ook een 'alternatief aangedreven' (lees: elektrisch of hybride) versie van deze krachtpatser.

  • Lees meer over supercars en sportscars
Salon van Genève 2011 Supercars & Sportscars

Lezersreacties (23) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Op zoek naar een auto?

  • Zoek op merk & model zoek prijs en specificaties van een auto
  • Auto's vergelijken vergelijk auto's op prijs en specificaties
  • Private Lease zoek de beste private lease deal
  • Occasions zoek een tweedehands auto
PREMIUM
Opel Mokka vs. Opel Mokka-e - Dubbeltest

Opel Mokka vs. Opel Mokka-e - Dubbeltest

Nog voordat je de mogelijkheid hebt om je überhaupt druk maken om de actieradius van de elektrische...

Lees meer

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden