AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
R8 heeft z'n GT3-versie
28
Een sportwagenfabrikant die een beetje mee wil tellen, laat een auto meerijden in het GT3-kampioenschap. Ferrari, Lamborghini, Porsche en Aston Martin krijgen nu gezelschap van Audi, dat een raceversie van de R8 heeft gemaakt.
De R8 GT3 wijkt flink af van de productieauto. Niet alleen heeft de racer de beschikking over 500 pk, ook offert Audi de vierwielaandrijving op. De GT3-regels vereisen namelijk achterwielaandrijving. De sequentiële zesbak is eveneens nieuw. En natuurlijk is er achterop een imposante taartschep voor de noodzakelijke downforce.
Audi meldt dat het sinds de onthulling van de R8 continu gevraagd werd om een raceversie van z'n supercar. De R8 GT3 biedt volgens een Audi de nieuwste technologie en een voor een dergelijke raceauto veilige wegligging.
Audi maakt de komende maanden ruimte voor het R8-klantenprogramma in de fabrieken in Ingolstadt, Neckarsulm and Györ. De eerste testraces met de R8 GT3 vinden plaats in het begin van 2009. Vanaf de herfst van volgend jaar kunnen de klantenteams hun racer inzetten tijdens het GT3-kampioenschap.
Audi meldt dat het sinds de onthulling van de R8 continu gevraagd werd om een raceversie van z'n supercar. De R8 GT3 biedt volgens een Audi de nieuwste technologie en een voor een dergelijke raceauto veilige wegligging.
Audi maakt de komende maanden ruimte voor het R8-klantenprogramma in de fabrieken in Ingolstadt, Neckarsulm and Györ. De eerste testraces met de R8 GT3 vinden plaats in het begin van 2009. Vanaf de herfst van volgend jaar kunnen de klantenteams hun racer inzetten tijdens het GT3-kampioenschap.