Qoros K-EV Concept laat voorzijde zien

Elektrohart van Koenigsegg Regera

Qoros K-EV Concept

Het Chinees-Israëlische Qoros toont meer van zijn nieuwste studiemodel. De concept-car heet K-EV en is met medewerking van het Zweedse Koenigsegg tot stand gekomen.

Vorige week schreven we voor het eerst over de komst van een nieuw studiemodel van Qoros. Aanvankelijk leek het er sterk op dat de concept-car 9 QlectriQ zou geen heten, maar dat blijkt niet het geval te zijn. Qoros plakt de naam K-EV op zijn showauto, een vooruitblik op een nieuw model met bijzondere techniek aan boord.

De K-EV zet een tweede stap in het avontuur dat Qoros samen met FreeValve is gestart, een zusterbedrijf van het Zweedse Koenigsegg. Waar de vorig jaar getoonde Qamfree Concept beschikte over een door Freevalve ontwikkelde krachtbron zonder nokkenas, krijgt deze vierwielaangedreven K-EV Concept dezelfde elektrische aandrijflijn mee als de bizar krachtige Koenigsegg Regera. Daarin waren drie elektromotoren goed voor 670 pk, al werden ze bijgestaan door een 5,0 liter grote V8. De achtcilinder ligt dus níet in deze Qoros.

Qoros wijst ons op de aanwezigheid van diverse soorten portieren. Het portier linksvoor is een vleugeldeur, terwijl de deur van de bijrijder als een conventionele deur kan openen én als schuifdeur kan fungeren. De portieren voor de achterpassagiers zijn weer schuifdeuren.

Het interieur is volgens Qoros nagenoeg volledig opgetrokken uit koolstofvezel, een materiaal dat ook voor de carrosserie van de K-EV is gebruikt. Volgende week krijgen we meer te zien van deze innovatieve toekomstvisie.

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.