Prototype Audi Q7 hybride

Audi Q7 Hybrid Concept
Audi Q7 Hybrid ConceptAudi Q7 Hybrid ConceptAudi Q7 Hybrid ConceptAudi Q7 Hybrid ConceptAudi Q7 Hybrid ConceptAudi Q7 Hybrid ConceptAudi Q7 Hybrid ConceptAudi Q7 Hybrid ConceptAudi Q7 Hybrid Concept
Audi presenteert op de IAA in Frankfurt een hybride versie van de nieuwe Q7. De 4,2-liter V8 stuwt de grote SUV in combinatie met een elektromotor naar grootste prestaties. Het brandstofverbruik blijft daarbij binnen de perken.
Audi presenteert op de IAA in Frankfurt een hybride versie van de nieuwe Q7. De 4,2-liter V8 stuwt de grote SUV in combinatie met een elektromotor naar grootste prestaties. Het brandstofverbruik blijft daarbij binnen de perken.

Audi heeft op de beurs in Duitsland de Q7 Hybrid concept onthuld. De auto is voorzien van de 350 pk sterke 4,2-liter V8 met maximaal 440 Nm koppel. Daaraan gekoppeld zit een elektromotor die nog eens 32 kW (44 pk) en 200 Nm extra levert. De Q7 kan daarmee in 6,8 seconden van 0 nar 100 sprinten; een standaard exemplaar doet dat in 7,4 seconden. Niet slecht voor een auto van 2.410 kilo. Het brandstofverbruik is daarbij gemiddeld 1:8,3 en dat is 13 procent minder dan het standaard productiemodel.

Audi plaatst de accu's van de elektromotor in een ruimte onder de bagageruimte. Ook het elektrische systeem van de auto wordt door dit systeem aangedreven. De Q7 kan tot 30 km/u alleen op de elektromotor rijden. Als de batterijen maximaal zijn opgeladen kan zo maximaal twee kilometer kunnen rijden.

Bijzonder is dat de Q7 ook is voorzien van zonnecellen. Die worden gebruikt om de airco te kunnen bedienen voordat de auto is gestart. Zo is de temperatuur in de Q7 altijd plezierig aan de passagiers instappen. Wanneer de zonnecellen niet voldoende capaciteit hebben, springt de elektromotor bij om deze klus te klaren.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.