Primeur: rijden met de Nissan GT-R Nismo
Als je mensen over de Nissan GT-R vertelt en zijn nadelen opsomt, komen zaken als 'te langzaam' en 'te soft' niet snel langs. Het vermogen van de GT-R steeg door de jaren heen van 480 naar 550 pk en nu is daar het ultieme klapstuk: de GT-R Nismo met 600 pk.
Het is tevens het uitzwaaimodel; binnen twee jaar verschijnt er een goednieuwe GT-R. De Nismo (voor Nissan Motorsport) is wilder, harder, extremer en sneller dan de 'gewone' versie, maar verwacht niet zulke grote verschillen als tussen een 911 Carrera een een GT3 of een 335i en een M3.
Zo heeft de Nismo in de basis dezelfde motor, al zijn de twee turbo's van IHI speciaal voor de GT-R Nismo gemaakt en gebaseerd op de versie uit de GT3-race GT-R. De carbon achterspoiler en andere aerodynamische aanpassingen zorgen voor 100 kg méér downforce bij 300 km/h in vergelijking met de gewone GT-R, en het onderstel is nu zó hard dat pokdalig asfalt serieuze aanslagen op je ruggengraat doet.
Daartegenover staan imponerende prestaties. Om rechtuit een dragrace te verliezen, moet je naast een nieuwe generatie hypercar van het niveau Porsche 918 staan, maar ook in bochten verbaast de Nismo keer op keer. Juist omdat hij best groot en ook wel log aanvoelt. Maar elke keer dat je denkt dat de auto rechtdoor schiet, word je gered door wagonladingen mechanische grip en tractie. Verfijning en scherpte op de millimeter zijn 'm vreemd; de GT-R Nismo biedt brute explosieve turbokracht met het raffinement van de Hulk.
Lees de volledige rij-impressie in GTO 4, die nu in de winkels ligt en je ook online kunt bestellen.
Had je deze auto's al gezien?

Nissan GT-R 3.8 V6 515kW/700pk DCT6 Black NAVI + BOSE + STOELVERWARMING + CRUISE + AFS BI-XENON + CUSTOM INTERIEUR + HKS PREMIUM EXHAUST + CARBON IN-&EXTERIEURDELEN + CAMERA + 20" LM-VELGEN!!
- 2010
- 54.212 km

Nissan GT-R 3.8 V6 HKS 850PK
- 2009
- 22.366 km

Nissan GT-R 3.8 V6 Premium Edition MY2012
- 2012
- 40.431 km