AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Prijs Ford Ranger chassis-cab bekend

Met opbouw naar keuze

Ford Ranger Chassis Cab
Ford Ranger Chassis Cab
Ford Ranger Chassis Cab
Ford Ranger Chassis Cab
Ford Ranger Chassis Cab
Ford Ranger Chassis Cab

Ford heeft de Nederlandse prijs van de Ranger chassis-cab bekend gemaakt. Deze variant van de Ranger, waar je zelf een gewenste opbouw voor kunt kiezen, is goedkoper dan de reguliere Ranger.

Met de Ranger chassis-cab richt Ford zich op bedrijven en instanties die op moeilijker begaanbaar terrein opereren, zoals de bouw, het bosbeheer, reddingsdiensten en zelfs het leger. De chassis-cab heeft dezelfde 170 pk en 420 Nm sterke 2,0-liter EcoBlue-dieselmotor als de reguliere Ranger, maar heeft dankzij zijn kale opbouw een iets lagere vanafprijs. Hij is alleen leverbaar met enkele cabine als XL-uitvoering, de utilitaire versie van de Ranger, en kost minimaal €25.225 exclusief btw en bpm. Hij is er overigens alleen met handgeschakelde zesbak. Hoe duur de Ranger chassis-cab uiteindelijk is, hangt natuurlijk vooral af van het type opbouw. Daarvoor heeft Ford een netwerk aan conversiebedrijven. De fabrieksgarantie blijft dan eveneens intact.

Met zijn instelbare vierwielaandrijving, lage gearing en een waaddiepte van 800 mm moet de Ranger offroad zijn mannetje kunnen staan. Het maximale toegestane laadvermogen bedraagt 3.270 kg en de opbouw mag achter de cabine hoogstens 2,5 meter lang zijn. De Ranger chassis-cab mag maximaal 3.500 kg trekken. Wat betreft de prijsstelling valt de chassis-cab van de Ranger ongeveer samen met de prijzen voor de Transit Chassis, de andere bedrijfswagen met kale opbouw die Ford in Nederland aanbiedt. Die kost met enkele cabine €23.100 exclusief btw en bpm en met dubbele cabine €25.600.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren
Sub-reacties inklappen
Cont Ritum
Cont Ritum
  • 1
@MB01 het blijft ook belangrijk om het grotere publiek te laten zien dat je zonder onze belasting mani dus voor 25K een kwalitatief mega goede auto kunt kopen.
Voor een paar duizend meer heb je als ondernemer een 5 zits pickup op grijs kenteken. Kwalitatief veel meer auto voor je geld dan een basis golfje in de BPM (en die pakt vast duurder uit).
Alle Europeanen en de zakelijke rijders in NL kopen voor dat soort bedragen een auto, alleen de Nederlandsche loonslaaf pist naast die pot. Snel Europese gelijkheid invoeren.