Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

Porsche 718 Boxster T en Cayman T losgebroken

Minder met meer

42
Porsche 718 T Cayman Boxster
Porsche 718 T Cayman BoxsterPorsche 718 T Cayman BoxsterPorsche 718 T Cayman BoxsterPorsche 718 T Cayman BoxsterPorsche 718 T Cayman BoxsterPorsche 718 T Cayman BoxsterPorsche 718 T Cayman BoxsterPorsche 718 T Cayman BoxsterPorsche 718 T Cayman BoxsterPorsche 718 T Cayman BoxsterPorsche 718 Cayman T en Boxster T
Lars Krijgsman
  • Lars Krijgsman
  • Nieuws
19 december 2018 om 00:01
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

De Porsche 718 Boxster en Cayman worden in lang niet zoveel versies verkocht als de 911, maar dat wil niet zeggen dat het bij de reguliere versies en de S- en GTS-versies blijft. Porsche breidt de 718-familie namelijk uit met de 718 T Boxster en Cayman!

Porsche wist de eindeloze lijst versies waarin het de uitgaande generatie 911 levert vorig jaar uit te breiden met de 911 T, een op de reguliere 911 Carrera gebaseerde versie die minder kilo's meezeult en direct het sportonderstel van de Carrera S onder zich heeft. Porsche voorziet nu de 718 Boxster en 718 Cayman van dezelfde historisch verantwoorde T(ouring)-receptuur.

Net als bij de 911 Carrera T de 'basismotor' van de 911 heeft, beschikt het 718 T-duo over de bekende 300 pk en 380 Nm sterke geblazen 2.0 viercilinder die ook in de reguliere 718 Boxster en 718 Cayman ligt. Vooralsnog levert Porsche momenteel alleen nog een PDK-bak in de 718, maar dat ligt bij deze 718 T anders. Standaard levert Porsche namelijk een handgeschakelde zesbak. De PDK-bak met dubbele koppeling is optioneel leverbaar.

Natuurlijk is de 718 T meer dan een basis-718 met een handbak. Porsche geeft de nieuwe variant het PASM-sportonderstel waarmee de bodemvrijheid met 2 centimeter afneemt. De schakelwegen van de handbak zijn korter en Porsche levert standaard het Sport Chrono-pakket mee. Meer technische aanpassingen? Jazeker. Porsche schroeft namelijk direct een mechanisch sperdifferentieel op de achteras en de 718 T profiteert volgens zijn scheppers van PADM-systeem, dynamische ophanging van de transmissie. Dat systeem moet trillingen rond de aandrijflijn terugbrengen waardoor het rijgedrag scherper moet zijn.

Uit- en aangekleed

Porsche stuurt ook de 718 T op dieet. De deuren open je van binnenuit met lussen en de middenbaan van de sportstoelen is bekleed met lichter Sport-Tex-materiaal. Het PCM-infotainmentsysteem ontbreekt in de 718 T's en dat betekent dat je in de middenconsole nu een groot opbergvak vindt waar dat systeem zich voorheen bevond. Die PCM-unit is overigens een optie zonder meerprijs.

Hoewel  Porsche de 718 T's dus iets heeft uitgekleed, worden ze aan de andere kant gewoon weer aangekleed. Het tweetal krijgt een met leer bekleed GT-stuurwiel waar de knop om de rijmodus instellen op is gemonteerd. Op de wijzerplaten en op de instaplijsten zijn Boxster T- of Cayman T-logo's opgebracht en diverse sierlijsten zijn uitgevoerd in hoogglans zwart materiaal. Vanbuiten is het T-duo te herkennen aan de speciale lichtmetalen 20-inchwielen, de grijze zijspiegelkappen en aan de centraal geplaatste dubbele uitlaatpijpen. De 718 T's zijn onder andere leverbaar in de kleuren zwart, wit, rood, geel en diepzwart-metallic, GT-zilver metallic, Miamiblauw en lavaoranje.

Prestaties en prijzen

Onder aan de streep leggen zowel de 718 Cayman T als Boxster T volgens Porsche 1.350 kilo in de schaal. Met PDK-bak moet je mikken op 30 kilo extra gewicht. Opvallend verschil: de reguliere 718, alleen nog leverbaar met PDK-bak, legt 1.365 kilo in de schaal. Daarmee is de 718 T met PDK (1.380 kilo) dus zwaarder dan de non-T. Dat houdt natuurlijk verband met toegevoegde zaken als het sperdifferentieel. Ook de handgeschakelde 718 T zal meer wegen dan de niet meer leverbare handgeschakelde 718 non-T.

Een sprint vanuit stilstand naar een snelheid van 100 km/h is in 5,1 seconden achter de rug met de handgeschakelde versie. Met de PDK-bak snoep je 0,4 seconden van die sprinttijd af. De topsnelheid ligt op 275 km/h.

Porsche hangt direct Nederlandse prijskaartjes aan de 718  Boxster T en Cayman T. De 718 Cayman T kost met handbak € 91.300 en met PDK-bak minimaal € 92.164. De 718 Boxster T kost met handbak en met PDK respectievelijk € 93.800 en € 94.663. Eind februari worden de eerste exemplaren geleverd.

  • Houd me op de hoogte over de Porsche 718
Porsche Porsche 718

Uitgelicht aanbod

    Porsche 718 2.0 automaat navi camera pdc stoelver ac cruise bi-xenon leder-int lmv 300pk nieuwstaat 1eigenaar vol options

    Porsche 718 2.0 automaat navi camera pdc stoelver ac cruise bi-xenon leder-int lmv 300pk nieuwstaat 1eigenaar vol options

    • 2019
    • 36.321 km

    € 74.500

    Porsche 718 Cabrio

    Porsche 718 Cabrio

    • 2017
    • 32.416 km

    € 68.900

    Porsche 718 GTS PASM Chrono ACC GTS Sport Design 2.5

    Porsche 718 GTS PASM Chrono ACC GTS Sport Design 2.5

    • 2018
    • 39.985 km

    € 86.992

Meer Porsche 718 occasions

Lezersreacties (42) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Porsche 718 specificaties
  • Porsche 718 occasions
  • Porsche 718 video's
Advies en informatie
  • Porsche 718 tests
  • Porsche 718 gebruikersreviews
  • Porsche 718 index
PREMIUM
Porsche 718 Boxster 25 Years - Eerste rijtest

Porsche 718 Boxster 25 Years - Eerste rijtest

Het is alweer 25 jaar geleden dat Porsche de Boxster op de markt bracht. Ter gelegenheid van...

Lees meer

Gerelateerde reviews

  • Gebruikersreview
    Porsche 718 Boxster (2016)

    Porsche 718 Boxster (2016)

    5
    • 27 februari 2021
  • Gebruikersreview
    Porsche 718 Cayman (2018)

    Porsche 718 Cayman (2018)

    8
    • 26 november 2019
  • Gebruikersreview
    Porsche 718 Boxster S (2017)

    Porsche 718 Boxster S (2017)

    5
    • 26 februari 2019
  • Gebruikersreview
    Porsche 718 Boxster S (2016)

    Porsche 718 Boxster S (2016)

    7
    • 9 januari 2019
meer reviews
Porsche 718 Cayman GT4 RS - Eerste rijtest

Porsche 718 Cayman GT4 RS - Eerste rijtest

53

De atmosferische benzinemotor nadert langzaam maar zeker zijn einde. Porsche voelt dat einde...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    500 pk sterke Porsche 718 Spyder RS in productievorm

    500 pk sterke Porsche 718 Spyder RS in...

    18
    • 4 augustus 2022
  • Nieuws
    Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance: 1.088 pk sterke EV!

    Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance: 1.088...

    • 16 mei 2022
  • Nieuws
    Betrapt: Porsche 718 Spyder RS met 500 pk

    Betrapt: Porsche 718 Spyder RS met 500...

    6
    • 11 mei 2022
  • Porsche 718 Cayman GT4 RS - Eerste rijtest

    Porsche 718 Cayman GT4 RS - Eerste rijtest

    53
    • 22 maart 2022
  • Nieuws
    Porsche 718 krijgt elektrische opvolger

    Porsche 718 krijgt elektrische opvolger

    109
    • 18 maart 2022
  • Nieuws
    Porsche 718 Cayman GT4 RS is 500 pk sterk monster

    Porsche 718 Cayman GT4 RS is 500 pk sterk...

    24
    • 17 november 2021
  • Nieuws
    Porsche 718 Cayman GT4 RS is extreme topversie

    Porsche 718 Cayman GT4 RS is extreme topversie

    20
    • 20 oktober 2021
Merk
Merk
  • Nieuws
    Prijs Porsche 911 GT3 RS ruim boven de 3 ton

    Prijs Porsche 911 GT3 RS ruim boven de...

    7
    • 18 augustus 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Porsche 911 GT3 RS: extremer dan ooit

    Nieuwe Porsche 911 GT3 RS: extremer dan...

    52
    • 17 augustus 2022
  • Nieuws
    Singer Turbo Study nu ook als convertible

    Singer Turbo Study nu ook als convertible

    27
    • 17 augustus 2022
  • Nieuws
    Elektrische Porsche Macan in de Groene Hel

    Elektrische Porsche Macan in de Groene...

    19
    • 16 augustus 2022
  • Nieuws
    Vijf occasions voor de doe-het-zelver

    Vijf occasions voor de doe-het-zelver

    60
    • 12 augustus 2022
  • Nieuws
    Gefacelifte Porsche Cayenne GTS op de Nürburgring

    Gefacelifte Porsche Cayenne GTS op de Nürburgring

    15
    • 10 augustus 2022
  • Nieuws
    Porsche Taycan is snelste elektrische productieauto op de Nürburgring

    Porsche Taycan is snelste elektrische productieauto...

    206
    • 10 augustus 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden