AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Peugeot 206 blijft nog even
Ondanks de komst van de 207 wordt er van de succesvolle 206 nog geen afscheid genomen. Wel is het modellenprogramma flink afgeslankt.
Ondanks de komst van de 207 wordt er van de succesvolle 206 nog geen afscheid genomen. Wel is het modellenprogramma flink afgeslankt.
Net als Renault met de Clio en Fiat met de Punto kiest Peugeot er voor om de 206 nog een tijdje naast zijn opvolger te blijven leveren. Renault en Fiat kiezen voor een gunstigere prijsstelling. Peugeot houdt de prijzen hetzelfde, maar kiest voor méér uitrusting.
De modellenprogramma bestaat alleen nog uit de One-line en de Air-line. Verdwenen zijn o.a. de XS-line, de Gentry en de sportieve RC. Het basismodel, de One-line, is voortaan o.a. voorzien van centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, radio/CD-speler met stuurwielbediening en elektrische bediende ramen. De One-line wordt geleverd met een 1,4-liter (75 pk) benzinemotor of een 1,4-liter HDi (70 pk) dieselmotor. Prijzen beginnen bij € 12.590. De completere Air-line is o.a. uitgerust met volledig in de carrosseriekleur meegespoten bumpers en stootlijsten, mistlampen voor, lichtmetalen wielen en een aluminium tankdop. Verder beschikt deze versie nog over airconditioning, elektrisch bediebare spiegels, sportstoelen en een in delen neerklapbare achterbank. De Air-line is verkrijgbaar met dezelfde motoren als de One-line. Bovendien kan er nog gekozen worden voor een 110 pk sterke 1,6-liter benzinemotor. Alle versies zijn verkrijgbaar als 3-deurs en 5-deurs hatchback of de SW. De CC, de cabrioversie van de 206, blijft ongewijzigd leverbaar.
Plaats een reactie