AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Passat voortaan met 2.0 commonrail TDI
31
Je kon erop wachten, de commonrail TDI van Volkswagen doet per direct ook zijn intrede in de Passat. Het verbruik daalt ten opzichte van de oude 2.0 TDI en de 140 pk sterke commonrail heeft dankzij de nieuwe inspuiting een B-label.
Wie nu een Passat 2.0 TDI 140 pk bestelt, krijgt de nieuwe motor met conmonrailinspuiting. Volgens Volkswagen ligt het verbruik 6 procent lager en stoot de 2.0 TDI 140 pk met commonrail 6,9 procent minder uit dan de versie met pompverstuiver. Voor de 140 pk met voorwielaandrijving bedraagt het gemiddelde verbruik 1 op 17,2, de 4Motion komt 15,6 kilometer ver op een liter diesel. De 2.0 TDI 140 pk commonrail heeft een B-label en daardoor konden de prijzen gelijk blijven. Ook de prestaties blijven van hetzelfde niveau, zo sprint de Passat met de modernere diesel in 9,8 seconden van 0 naar 100 en de top ligt op 209 km/h.
De 2.0 TDI 170 pk met pompverstuivertechniek blijft wel leverbaar, net als 1.9 TDI met 105 pk overigens.
Het ligt in de lijn der verwachting dat de commonrail TDI in nog meer modellen van Volkswagen leverbaar wordt, maar de huidige generatie Golf zal niet profiteren van de nieuwe motor.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
Deze Volkswagen Passat R36 is een zakelijk kanon van voor de vermogensdevaluatie – In het Wild
Nieuws
Deze Volkswagen Passat 'Neusbeer' is vrijwel uitgestorven - In het Wild
Volkswagen Passat Variant 1.9 TDI – 2002 – 903.317 km – Klokje rond
Vergelijkende test
Voorwielaandrijving, hatchback: zo vernieuwend waren de Simca 1307 en de Volkswagen Passat
Nieuws