AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Overleven met de Matiz-opvolger
49
Natuurlijk trekt de Volt veel aandacht, maar een van de belangrijkste auto's bij GM is toch wel de productieversie van de Beat Concept. Wij hebben al een eerste foto voor u.
De naam van het kleine autootje is op het moment van schrijven nog niet 100 procent zeker. Uiteraard is 'Beat' een goede gok, maar ook 'Spark' wordt door insiders genoemd als mogelijke naam voor de kleine Chevy.
De auto geldt als opvolger van de Matiz. Onder de kap komt een 1,2-liter motor te liggen. De kleine Chevrolet is zo belangrijk voor GM omdat het net als de Cruze een 'wereldauto' is. Dat wil zeggen dat ze zonder al te veel verschillen in zowel Azië, Europa als Amerika verkocht worden.
Juist door het compacte formaat van de Cruze en de Beat heben deze momenteel meer kans van slagen dan grote SUV's. Beide auto's moeten op korte termijn de broodnodige verkoopimpuls geven. Wat dat betreft is de auto op de foto voorlopig even veel belangrijker voor Chevrolet dan de Volt.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Op Zoek Naar
Uitgefeest! We willen drie goedkope occasions voor €5.000
Chevrolet Spark 1.0 LS BiFuel – 509.057 km - 2010 - Klokje rond
Praktijkverbruik
Praktijkverbruik Chevrolet Spark BiFuel: de Dacia Spring van zijn tijd
Nieuws
GM gaat accu's Spark EV niet meer vervangen
Occasiontest