AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Oude Vitara nieuw model Santana
In het najaar wordt de opvolger van de Suzuki Vitara verwacht. Dat betekent niet dat het oude model geheel verdwijnt. De Spaanse fabrikant Santana zal de 3- en 5-deurs versie onder de eigen merknaam blijven doorbouwen.
De Spaanse terreinautofabrikant Santana bouwde de 3- en 5-deurs Suzuki Vitara en de Jimny al in opdracht van de Japanse fabrikant. De Spanjaarden kochten en licentie van de uit 1988 stammende Vitara over van Suzuki en de Santana 300 en 350 zijn geboren.
De 3-deurs Santana 300 en de 5-derus 350 zijn voorzien van de 1,6- of 2,0-liter HDI-dieselmotor van PSA. Voor over enige tijd staan ook benzinemotoren op de planning. De wijzingen aan de carrosserie zijn ontworpen door ItalDesign, het ontwerpbureau van Giugiaro. De Santana onderscheidt zich van de Vitara door zijn nieuwe koplampen, grille en bumper. Aan de achterzijde zijn minder ingrijpende wijzigingen doorgevoerd. In het interieur zijn er nieuwe bekleding en een nieuwe console.
De Nederlandse importeur van Santana, Leeuwenkamp 4x4 te Purmerend, weet nog niet of de 300 en de 350 in het leveringsprogramma wordt opgenomen. "Voorlopig zijn de modellen prijstechnisch nog niet interessant. Wanneer de auto's naar Nederland komen, willen we ze aanbieden voor prijzen vanaf zo'n 18.000 euro. Daarover moet dus nog worden onderhandeld," aldus René Leeuwenkamp. Tot op heden is de PS10, een op de Land Rover Defender gebaseerde auto, de enige Santana die in Nederland leverbaar is.
De 3-deurs Santana 300 en de 5-derus 350 zijn voorzien van de 1,6- of 2,0-liter HDI-dieselmotor van PSA. Voor over enige tijd staan ook benzinemotoren op de planning. De wijzingen aan de carrosserie zijn ontworpen door ItalDesign, het ontwerpbureau van Giugiaro. De Santana onderscheidt zich van de Vitara door zijn nieuwe koplampen, grille en bumper. Aan de achterzijde zijn minder ingrijpende wijzigingen doorgevoerd. In het interieur zijn er nieuwe bekleding en een nieuwe console.
De Nederlandse importeur van Santana, Leeuwenkamp 4x4 te Purmerend, weet nog niet of de 300 en de 350 in het leveringsprogramma wordt opgenomen. "Voorlopig zijn de modellen prijstechnisch nog niet interessant. Wanneer de auto's naar Nederland komen, willen we ze aanbieden voor prijzen vanaf zo'n 18.000 euro. Daarover moet dus nog worden onderhandeld," aldus René Leeuwenkamp. Tot op heden is de PS10, een op de Land Rover Defender gebaseerde auto, de enige Santana die in Nederland leverbaar is.
Plaats een reactie