AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Ook Cadillac snel op de Ring
30
Het is General Motors menens met de performancemodellen: terwijl de Corvette ZR-1 z'n pijlen richt op de 7:29 van de Nissan GT-R, doet ook Cadillac z'n best om de harten van de pk-liefhebbers sneller te laten kloppen. En met succes.
Cadillac meldt trots dat de CTS-V een 'rondje Ring' in minder dan 8 minuten weet te voltooien. Het kostte de snelste CTS om precies te zijn 7:59:32 minuten. Volgens de fabrikant is dit de snelste tijd voor een productiesedan ooit op de fameuze Nordschleife.
De CTS-V heeft standaard een geknepen versie van de supercharged 6,2-liter V8 uit de Corvette ZR-1 aan boord. In de ZR-1 is het blok goed voor 648 pk, in de Cadillac blijft het geweld beperkt tot 550 pk. De CTS-V beschikt standaard over geavanceerde Magnetic Ride Control en naar keuze een handbak of automaat met zes verzetten.
De auto zit nog in de laatste testfase, maar naar verwachting zal er niet al te veel veranderen aan de auto. De CTS-V komt eind dit jaar in de Verenigde Staten op de markt. Dat betekent dat wij in Europa pas in 2009 van deze onvervalste American Muscle kunnen genieten.
De CTS-V heeft standaard een geknepen versie van de supercharged 6,2-liter V8 uit de Corvette ZR-1 aan boord. In de ZR-1 is het blok goed voor 648 pk, in de Cadillac blijft het geweld beperkt tot 550 pk. De CTS-V beschikt standaard over geavanceerde Magnetic Ride Control en naar keuze een handbak of automaat met zes verzetten.
De auto zit nog in de laatste testfase, maar naar verwachting zal er niet al te veel veranderen aan de auto. De CTS-V komt eind dit jaar in de Verenigde Staten op de markt. Dat betekent dat wij in Europa pas in 2009 van deze onvervalste American Muscle kunnen genieten.