
Onder de radar: Bee-Bee XS
Volledig elektrisch op zijn Frans
Bee-Bee Automotive klinkt al guitig en ook het studiemodel dat de Franse, in 2013 opgerichte onderneming mee naar Genève nam valt die beschrijving toe te dichten. We heten welkom: de XS.
De XS is volgens Bee-Bee een lichtgewicht 'vrijetijdsmodel' dat wat concept enigszins op de Citroën E-Mehari lijkt. Klein, volledig elektrisch en verpakt als cabriolet. De 660 kilo wegende EV biedt plek aan vier inzittenden, heeft - net als de oer-Mehari - een volledig 'wasbaar' interieur en beschikt over een 20 kW sterke elektromotor. Wel moet je genoegen nemen met een topsnelheid van 50 tot 90 km/h, afhankelijk van de gekozen versie. De totale actieradius ligt op 110 kilometer.
Lees ook
Met deze plug-in hybrides kun je alles - BMW X3 30e xDrive vs. Mercedes GLC 300e
Nieuw Duits belastingbeleid moet bedrijven aan stekkerauto helpen
Mei laat voor het eerst stijging autoverkopen zien, Tesla in het slop
Praktijkervaring Opel Mokka: dit schrijven eigenaren in hun reviews
Toyota Yaris T-Sport – Het bewijs dat de eerste Yaris ook leuk en vlot kan zijn
Lezersreacties (24)
Reageren




Ik ben benieuwd voor welke prijs ze dit product op de markt kunnen zetten.








Deze geinige auto is de waardige opvolger van de Multipla.



Een Twizy waarin je niet voor lul zit, dat is ook wat waard.



Veel hangt af van de prijs. Want 90 km/u en een actieradius van 100 km is genoeg voor het meeste woon-werk verkeer, boodschapjes in de buurt en het halen en brengen van kinderen. Dus als 2e auto kan zoiets best werken
Als ze dit voor E10.000,- neerzetten, dan is de kans op succes behoorlijk in de stedelijke gebieden en ook bij forenzen die daar vlak omheen wonen. Voor E20.000,- zullen er mogelijk wel wat liefhebbers komen, maar economische argumenten ontbreken dan. En voor E40.000,- of meer wordt dit gewoon een flop.
Want voor E20.000,- heb je een Aygo inclusief genoeg benzine en onderhoud voor 10 jaar probleemloos rijden. En die is veel sneller en praktischer dan zo'n Bee Bee.





Een vraag of een opmerking? Laat het ons weten met een reactie.