Novitec weet het beter dan Schumacher

Novitec Rosso 430 Scuderia
Novitec Rosso 430 ScuderiaNovitec Rosso 430 ScuderiaNovitec Rosso 430 ScuderiaNovitec Rosso 430 ScuderiaNovitec Rosso 430 ScuderiaNovitec Rosso 430 ScuderiaNovitec Rosso 430 ScuderiaNovitec Rosso 430 ScuderiaNovitec Rosso 430 ScuderiaNovitec Rosso 430 ScuderiaNovitec Rosso 430 ScuderiaNovitec Rosso 430 ScuderiaNovitec Rosso 430 Scuderia
Een auto die volgens Michael Schumacher de ultieme F430 is, moet toch ook goed genoeg zijn voor de gewone stervelingen. Dat is dan verkeerd gedacht: Novitec heeft de betreffende auto, de Ferrari 430 Scuderia, eens even flink onder handen genomen.
De belangrijkste troefkaart van Novitecs creatie is het extra vermogen: door de aanwezigheid van twee superchargers stijgt het vermogen van 510 naar 717 pk. Hierdoor stijgt de topsnelheid van 320 naar 348 kilometer per uur. Indrukwekkender nog is de stijging van het maximumkoppel: van 470 naar 722 Nm. Een geheel nieuw motormanagement zorgt ervoor dat de motor ook op langere termijn nog goed functioneert.
Novitec monteert lichtmetalen wielen met een diameter van 20 inch, een inch meer dan de exemplaren onder de 430 Scuderia. De speciale high-performance banden zijn afkomstig van Pirelli.
Om de auto ook in de stad bruikbaar te maken, monteert Novitec een speciaal systeem waarmee de bestuurder de auto 40 millimeter hoger op z'n wielen kan laten staan. Erg handig bij de onvermijdelijke verkeersdrempels. Als de speciale Scuderia een snelheid van 80 kilometer per uur bereikt, zakt de auto weer naar z'n oude hoogte. Binnenin onderscheidt Novitecs creatie zich met een nieuw stuurwiel en grotere 'flippers' om de F1-Superfast2 transmissie orders te geven.

Lezersreacties (28)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.