AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Nog snellere Nissan GT-R op komst
14
Wie denkt dat Nissan met de GT-R de Nordschleife-koning heeft neegezet, heeft het mis. Er komt namelijk een nog snellere versie van de auto. Deze topversie van de GT-R krijgt de naam V-Spec.
Inmiddels zijn er twee pagina's uit een interne memo op het internet beland. Het recept is hetzelfde als bij Porsche, Ferrari en Lamborghini: meer pk's en minder gewicht. Het vermogen stijgt van 480 naar 520 pk. De vetrolletjes van de 1740 kilogram zware GT-R worden afgetraind en zodoende weegt de V-Spec nog maar 1640 kilogram.
Ons Japans is niet meer wat het geweest is, dus we moeten u de precieze details even schuldig blijven. Volgens de geruchtenmachine zou het gaan om een aangescherpt onderstel, een geavanceerde rolkooi en een hergeprogrammeerde ATTESA-ETS vierwielaandrijving. Een koolstofvezel carrosserie zou verantwoordelijk zijn voor het grootste deel van de verloren kilo's.
Wanneer de V-Spec op de markt komt en of –ie ook naar Nederland komt, is nog niet duidelijk. Als de GT-R V-Spec naar ons land komt, zal dat zeker niet voor 2009 zijn. De gewone GT-R is immers pas eind dit jaar in Nederland.
Ons Japans is niet meer wat het geweest is, dus we moeten u de precieze details even schuldig blijven. Volgens de geruchtenmachine zou het gaan om een aangescherpt onderstel, een geavanceerde rolkooi en een hergeprogrammeerde ATTESA-ETS vierwielaandrijving. Een koolstofvezel carrosserie zou verantwoordelijk zijn voor het grootste deel van de verloren kilo's.
Wanneer de V-Spec op de markt komt en of –ie ook naar Nederland komt, is nog niet duidelijk. Als de GT-R V-Spec naar ons land komt, zal dat zeker niet voor 2009 zijn. De gewone GT-R is immers pas eind dit jaar in Nederland.