AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Nissan Murano zuiniger dus goedkoper
17
Nissan zet de nieuwe Murano voor een prijs van 65.000 euro in de showrooms. Tot de komst van de diesel in 2010 is er geen keus, er komt voorlopig alleen een 3.5 V6 en die is er maar in een uitrusting.
Met een nieuw uiterlijk arriveert de Nissan Murano in de showrooms, en hij is 4.000 euro minder duur dan zijn voorganger.
De aangepaste 3.5 V6 levert nu 255 pk, een winst van 21 pk en die motor is in de nieuwe Murano ook weer gekoppeld aan een CVT. Nissan heeft de continu variabele transmissie verbeterd en door minder wrijvingsverlies belooft de fabrikant een lager verbruik, de V6 moet 10,9 liter per 100 kilometer kunnen halen. De vorige versie verbruikte 13,2 liter per 100 kilometer, en dat verklaart de lagere prijs van de nieuwe, het scheelt immers slurptax.
Er is geen keus uit verschillende uitrustingsniveaus, maar er zit genoeg op. Zo heeft de Murano standaard een elektrisch te bedienen achterklep, een glazen dak dat loopt van de A-stijl tot de C-stijl en een dodehoekcamera aan de rechterbuitenspiegel. Nissan voorziet de Murano in Europa bovendien van een zelfherstellende lak, een beschermlaag beschermt de onderliggende laklaag tegen kleine beschadigingen.