
Director of Design Toyota ED2 over de Aygo X Prologue
Met de Aygo X Prologue laat Toyota zich van een erg expressieve kant zien. AutoWeek sprak Ian...
en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Toyota werkt aan de derde generatie van de Aygo. Onlangs zagen we de conceptauto al die daarop vooruitblikt, nu komt de productieversie voorbij rijden.
De derde generatie van de Toyota Aygo komt eraan. Deze keer staat de compacte Japanner helemaal op zichzelf, want Citroën en Peugeot haken niet nog een keer aan. Dat betekent niet alleen dat de Aygo nog eigenzinniger wordt, maar ook dat Toyota naar een andere basis grijpt voor z'n kleinste. De nieuwe Aygo troont namelijk op een ingekorte Yaris-basis.
Van het uiterlijk van de nieuwe Aygo kregen we onlangs een voorproefje met de Aygo X Prologue. Daaruit blijkt wel dat de Aygo een lekker excentriek voorkomen krijgt. Als we het studiemodel met deze spionagefoto's vergelijken, blijkt dat - niet geheel verrassend - Toyota bij de productie-Aygo wel iets subtieler te werk gaat. Zo lopen de koplampen hier niet helemaal in elkaar door, al blijft de C-vorm van de concept daarin wel behouden. Ook de achterlichten staan in tegenstelling tot op de Aygo X Prologue gewoon los van elkaar. Tenslotte staat de Aygo ook wat minder hoog op z'n poten dan de concept zo te zien is het optionele roldakje weer van de partij voor wie graag extra van het lekkere weer geniet.
Toyota Aygo X Prologue
Toyota en hybride zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en dat de Aygo op hetzelfde GA-B-platform als de Yaris staat, voedt natuurlijk het vermoeden dat er ook een deels elektrische uitvoering komt. Vooralsnog is dat echter allesbehalve zeker. Toyota zelf heeft het erover dat de Aygo gewoon een verbrandingsmotor krijgt, maar wie weet staat een (mild-)hybride variant toch ook op de planning. Waarschijnlijk vindt de onthulling laat dit jaar plaats.
Met de Aygo X Prologue laat Toyota zich van een erg expressieve kant zien. AutoWeek sprak Ian...
Terwijl de een na de andere autofabrikant het A-segment verlaat, bijt Toyota zich er juist...
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.