en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Sinds 2015 is de auto die wij als Opel Insignia kennen in Australië als Holden Insignia te koop. Lang zal die generatie het niet volhouden, een nieuwe Insignia staat namelijk op stapel en deze week hebben we daar de eerste kilometers mee gemaakt. Voor zover bekend zal een 250 pk sterke 2.0-liter turbomotor voorlopig de topversie zijn, al krijgt men in Australië een 313 pk sterke variant die de pk-lijst zal domineren.
De Holden-versie van de Insignia, die na zijn introductie in 2018 als Commodore door het leven zal gaan, krijgt een vierwielaangedreven variant met een V6 in de neus als topversie. De zescilinder met een niet nader gespecificeerde inhoud (mogelijk een 3,0-liter SIDI-blok) levert 370 Nm. Schakelen gaat middels een negentrapsautomaat en ook een adaptief onderstel zal zijn weg naar de Commodore vinden. Met 313 pk is-ie minder krachtig dan de huidige 325 pk sterke OPC-versie van de Insignia, maar als we het gewichtsverlies van zo'n 200-300 kilo meewegen, lijkt de schaal weer behoorlijk in balans.
Of de Australische topper een voorbode is van een Europese OPC-versie, valt nog te bezien. Opel wilde onlangs bevestigen noch ontkennen dat we een Insignia met de magische drielettercombinatie op de markt krijgen. Onze spionagefotograaf heeft al eens een gespierd exemplaar op de Nürburgring gekiekt. Zeg nooit nooit.
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.