Nieuwe Lexus GS ook als 200t
GS met geblazen viercilinder gaat aan ons voorbij
In Nederland kennen we de GS - het model tussen de IS en de LS - voornamelijk als 300h of 450h. Hybriden dus. In Frankfurt heeft Lexus voor de Europese markt een nieuwe versie gepresenteerd: de 200t. De komst van het nieuwe blok valt samen met de introductie van de gefacelifte GS voor de Europese markt.
De GS krijgt het scherp gesneden front mee dat we al kennen van bijvoorbeeld de NX en de IS. Nieuwe bumpers, andere lichtunits, nieuw lichtmetaal en led-verlichting, het past weer zeer goed bij de rest van het Lexus-gamma.
Als 200t is de achterwielaangedreven GS goed voor 245 pk en 300 Nm koppel. Het gemiddeld verbruik is vastgesteld op 7,9 l/100 km. Schakelen gaat middels een achttrapsautomaat.
Navraag bij de Nederlandse importeur leert dat de de GS niet als 200t naar ons land komt. De 300h en 450h zijn - dankzij hun hybride-aandrijflijn - prijstechnisch gezien interessantere aanbiedingen.