AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Nieuwe Kia Magentis op IAA
Een van Kia's minst bekende modellen, de Magentis, is vernieuwd. De aan de Hyundai Sonata verwante sedan debuteert op de IAA in Frankfurt.
Een van Kia's minst bekende modellen, de Magentis, is vernieuwd. De aan de Hyundai Sonata verwante sedan debuteert op de IAA in Frankfurt.
De nieuwe Magentis heeft een wielbasis van 2,72 meter, een lengte van 4,74 meter en is 1,80 meter breed. Riante afmetingen waarmee de Magentis in de middenklasse valt. Met deze sedan willen de Koreanen een vuist maken in dit segment waar traditioneel de VW Passat en de Opel Vectra de dienst uitmaken. De huidige Magentis lukte dat nooit, je komt er maar zelden een tegen. Wellicht dat de diesel in het nieuwe model daarin wat verandering kan brengen. De Magentis komt als 2.0 CRDi, 2.0 benzine en 2.7 V6 benzine. Daarmee verschilt het motorengamma wel met de Hyundai Sonata, die leverbaar is met een 2.4 viercilinder en een 3.3 V6. ESP is standaard, net als parkeersensoren achter en actieve hoofdsteunen. Op de IAA in Frankfurt, die volgende maand plaatsvindt, stelt Kia de Magentis aan het publiek voor.
De twee benzineversies komen begin 2006 naar Nederland, de diesel volgt iets later, in het voorjaar, maar beschikt wel over een roetfilter.
Plaats een reactie