AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Nieuwe Invicta-importeur Nederland
Het Engelse merk Invicta schitterde enige tijd door afwezigheid op de Nederlandse prijslijsten, maar vanuit Soest wordt het merk nu nieuw leven ingeblazen.
Het Engelse merk Invicta schitterde enige tijd door afwezigheid op de Nederlandse prijslijsten, maar vanuit Soest wordt het merk nu nieuw leven ingeblazen.
Erik Bungener is de oprichter van Invicta Car Benelux en gaat, zoals de naam al doet vermoeden, ook België en Luxemburg van Invicta's voorzien. Bungener heeft hiermee de eerste Invicta-importeur in Europa opgezet.
De importeur bezorgt de AutoRai een heuse wereldprimeur: vanaf 29 maart is in Amsterdam voor het eerst de linksgestuurde versie van het huidige model, de Invicta S1 te zien. Het model op de AutoRai heeft een 420 pk sterke V8 onder de kap, gekoppeld aan een handbak met zes verzetten.
De Invicta is een echte GT: de auto heeft een luxueus interieur met climate control, navigatie- en audiosysteem, maar door het gebruik van koolstofvezel voor de carrosserie is het leeggewicht laag en kan de Invicta zodoende flinke prestaties neerzetten. De acceleratie van 0 tot 100 kilometer per uur duurt ongeveer 5 seconden en de topsnelheid ligt rond de 270 kilometer per uur.
Hoewel vrij onbekend is Invicta een merk met een roemrucht verleden. Al binnen enkele jaren na de start van de onderneming vestigde Invicta een aantal wereldrecords bij langeafstandsraces. Ook in de autosport behaalde Invicta vele aansprekende successen. Zo won Invicta in 1931 als eerste Britse autofabrikant de Rally van Monte Carlo.
Verdere details en de prijzen van de linksgestuurde Invicta S1 volgen binnenkort.
De importeur bezorgt de AutoRai een heuse wereldprimeur: vanaf 29 maart is in Amsterdam voor het eerst de linksgestuurde versie van het huidige model, de Invicta S1 te zien. Het model op de AutoRai heeft een 420 pk sterke V8 onder de kap, gekoppeld aan een handbak met zes verzetten.
De Invicta is een echte GT: de auto heeft een luxueus interieur met climate control, navigatie- en audiosysteem, maar door het gebruik van koolstofvezel voor de carrosserie is het leeggewicht laag en kan de Invicta zodoende flinke prestaties neerzetten. De acceleratie van 0 tot 100 kilometer per uur duurt ongeveer 5 seconden en de topsnelheid ligt rond de 270 kilometer per uur.
Hoewel vrij onbekend is Invicta een merk met een roemrucht verleden. Al binnen enkele jaren na de start van de onderneming vestigde Invicta een aantal wereldrecords bij langeafstandsraces. Ook in de autosport behaalde Invicta vele aansprekende successen. Zo won Invicta in 1931 als eerste Britse autofabrikant de Rally van Monte Carlo.
Verdere details en de prijzen van de linksgestuurde Invicta S1 volgen binnenkort.
Plaats een reactie