Nieuwe details BMW M2 CS gedeeld

Even sterk als M4 Competition

BMW M2 CS

Op een privé-evenement voor BMW-klanten in België is de M2 CS gepresenteerd. Een forumlid van Bimmerpost was aanwezig en heeft details van het nieuwe model gedeeld. Zo krijgt de CS, waarschijnlijk de laatste variant van de M2, niet minder dan 450 pk.

Dat is evenveel als de M4 Competition en slechts 10 pk minder dan de M4 CS. Niet gek! Sinds de M2 Competition uitkwam heeft BMW’s kleinste M-product dezelfde motor als de M3 en -4. Daar houdt de gelijkenis tussen de twee niet op. Ze delen ook hun 19 inch metende, gesmede lichtmetaal, sportstoelen en adaptieve dempers. Er zijn echter ook verschillen: de M2 CS wordt standaard geleverd met handbak (een DCT-bak is optioneel) en die is bij de M4 niet leverbaar.

Alles wijst erop dat de CS, die eerder in gecamoufleerde vorm werd gespot, het uitzwaaimodel van de huidige M2 zal zijn.  Het feit dat BMW de auto in gelimiteerde oplage maakt, versterkt dat vermoeden. In totaal zullen er tussen maart en december volgend jaar naar verluidt 2.200 M2's CS uit de fabriek in Leipzig rollen. Honderd exemplaren daarvan zijn volgens de bron van Bimmerpost gereserveerd voor de Benelux.

Om het feest compleet te maken, strooit de Motorsport-afdeling van BMW met materialen als carbon en alcantara. Binnenin maakt die laatste de dienst uit. Aan de buitenkant zijn spoiler, diffuser, splitter, spiegelkappen, dak en motorkap opgetrokken uit het lichtgewicht materiaal. Qua performance-onderdelen blijft het overzichtelijker. Een M Performance-uitlaat en de eerdergenoemde adaptieve demping zijn standaard. Optioneel schroeft de dealer carbon keramische remmen onder de CS. Over het gewicht van de ultieme versie blijft BMW stil. Naar verwachting weegt de auto grofweg evenveel als de Competition-versie.

PRIVATE LEASE BMW 2-serie

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (23)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.