AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Nieuwe 1,6-liter voor Focus C-Max
Ford komt met een nieuwe 115 pk sterke 1,6-liter benzinemotor die is voorzien van een nieuwe, brandstofbesparende techniek. De krachtbron wordt geleverd naast de 100 pk 1,6-liter die de basismotor van de midi-mpv is.
Ford komt met een nieuwe 115 pk sterke 1,6-liter benzinemotor die is voorzien van een nieuwe, brandstofbesparende techniek. De krachtbron wordt geleverd naast de 100 pk 1,6-liter die de basismotor van de midi-mpv is.
De nieuwe 1,6-liter voor de Ford Focus C-Max heet voluit Duratec Ti-VCT. Die letters staan voor Twin Independent Variable Cam Timing. In de praktijk betekent dit dat de motor een dubbele nokkenas heeft met een variabele en onafhankelijke timing. Zo kan de motor meer vermogen genereren. Ook komt de trekkracht al bij een lager toerental vrij.
Een ander voordeel van de nieuwe techniek is dat de motor met de variabele nokkenas volgens Ford 5 procent minder brandstof verbruikt dan een vergelijkbare krachtbron. De nieuwe 115 pk 1,6-liter Ti-VCT is per heden leverbaar voor een prijs van 22.950 euro.
Een ander voordeel van de nieuwe techniek is dat de motor met de variabele nokkenas volgens Ford 5 procent minder brandstof verbruikt dan een vergelijkbare krachtbron. De nieuwe 115 pk 1,6-liter Ti-VCT is per heden leverbaar voor een prijs van 22.950 euro.
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Praktijkverbruik
Praktijkverbruik Ford C-Max: spaarzame MPV of slokop?
Op Zoek Naar
Deze gebruikte zevenzitters koop je voor €10.000
Achtergrond
Op zoek naar een zevenzitter voor maximaal 10.000 euro
Occasiontest
Op zoek naar 3 zevenzitters: Mazda 5 - Ford Grand C-MAX - Nissan Qashqai+
Occasiontest