Nieuw logo voor Vauxhall
Trendvolger
Vauxhall sluit aan in een snelgroeiend lijstje autofabrikanten dat een nieuw embleem introduceert. Net als veel anderen, kiezen de Britten voor een meer tweedimensionaal logo.
In rap tempo wordt door tal van autofabrikanten een 'nieuwe merkidentiteit' aangenomen. Het wordt over het algemeen opgehangen aan 'meer focus op de digitale wereld' en de 'transitiefase van de auto-industrie'. Vauxhall is het volgende merk dat om vergelijkbare redenen het logo op de schop gooit. Eerlijk is eerlijk, het gaat om een uiterst subtiele verandering.
Het huidige beeldmerk (foto 2) wordt grofweg platgeslagen tot een 2D-versie, waarin het zilver van voorheen volledig is vervangen door het eerder enkel op de achtergrond aanwezige Vauxhall-rood. Op de auto's van het zustermerk van Opel zal het logo wel zilverkleurig op een zwarte achtergrond blijven afsteken, zoals reeds nu het geval is. Het 3D-effect op en rond de Griffioen is daar echter ook zo goed als verdwenen. Op de nieuwe Mokka gaat Vauxhall die aangepaste variant van het embleem voor het eerst voeren.
Eerder kwamen onder meer Volkswagen, Nissan, Opel en Kia al met op vergelijkbare wijze aangepaste emblemen. Peugeot vormt een uitzondering, dat grijpt juist terug op het verleden met haar nieuwe logo, al is daar ook de '2D-visie' op losgelaten.