NanoFlowCell mikt niet op grote aantallen
In maart maakten we voor het eerst kennis met deze NanoFlowcell Quant e-Sportlimousine, een potentiële Tesla Model S-concurrent. Nu blijkt dat de auto slechts beperkt geproduceerd gaat worden, en het NanoFlowCell vooral om de techniek te doen is.
De NanoFlowCell Quant werd gepresenteerd op de Autosalon van Genève, maar was afgelopen weekend ook te zien op Top Marques in Monaco. Daar spraken we kort met Nunzio La Vecchia, oprichter van het merk. La Vecchia maakte duidelijk dat het hem niet om grote verkoopaantallen te doen is: "We zijn hier niet om de auto te showen, maar om de techniek tentoon te stellen en te verkopen. De auto zelf is weliswaar voor 95 procent af, maar we denken er slechts enkele tientallen per jaar te gaan bouwen."
La Vecchia doelt op de techniek van de bijzondere 'flow batteries', waarbij het vloeibare elektrolyt zich in een externe tank bevindt en door de accu stroomt. Een actieradius van tussen de 400 en 600 kilometer is het gevolg. Nanoflowcell ontwikkelde deze techniek in samenwerking met Bosch, en de bedrijven geven nu dus te kennen dat ze het graag verkopen voor toepassing in auto's van andere merken.
Gelukkig is er toch goed nieuws voor wie zich erg heeft verheugd op de Quant e-sportlimousine: de excentrieke CEO geeft aan dat zelfs de vleugeldeuren van de concept-car terugkomen op het productiemodel. Volgend jaar is het zover: dan moet de productie van start gaan.
Saillant detail: La Vecchia is een kleurrijk persoon, en dat blijkt ook uit z'n muzikale carrière. De man is in onderstaande video in actie te zien.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen