AutoWeek 9 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 9 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Autonieuws
23

Concept-car evolueert in '48Volt'

NanoFlowCell laat nieuwe Quant-versie zien

  • Jan Lemkes
  • Autonieuws
1 februari 2017 om 10:42
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Dossier:

Salon van Genève 2017:

 Meer info: www.gims.swiss. 

In 2014 presenteerde het in Liechtenstein gevestigde NanoFlowCell z'n uiterst innovatieve Quant. Sindsdien werd de auto steeds een stukje verder doorontwikkeld. Op de komende autosalon van Genève wordt daaraan weer een hoofdstuk toegevoegd met deze 48Volt.

Vooralsnog krijgen we de 48Volt alleen van de achterzijde te zien, maar het is duidelijk dat het hier om een variatie op het thema 'Quant' gaat. De uiterlijke verschillen met eerdere versies van deze bijzondere concept-car beperken zich tot een wat anders gelijnde 'diffuser' en een nieuwe kleurstelling, het grote nieuws zit echter onderhuids. NanoFlowCell heeft zijn innovatieve aandrijflijn nog eens tegen het licht gehouden, waardoor nu uit een lager voltage – 48 volt, dus – indrukwekkende prestaties worden gehaald. Vier elektromotoren helpen de auto aan een totaalvermogen van zo'n 760 pk. De oer-Quant was al begrensd op 300 km/h, maar deze versie is met 2,4 seconden nóg sneller op de sprint van 0 naar 100 km/h. De flow-cell-batterij zou bovendien voldoende stroom leveren om een actieradius van meer dan 1.000 km te kunnen realiseren. Ook hierin is een duidelijke vooruitgang te bespeuren: de oorspronkelijke e-Sportlimousine kwam in theorie maximaal 600 km ver.

Het bedrijf van de spraakmakende ondernemer Nunzio la Vecchia maakt gebruik van zogenaamde 'flow batteries', waarbij het vloeibare elektrolyt zich niet in de accu, maar in een externe tank bevindt. Na het opladen stroomt de vloeistof vervolgens opnieuw door de batterijen. NanoFlowcell hoopt door het toepassen van deze techniek ruimtebesparing en een langere actieradius te realiseren. Behalve de Quant heeft het merk de kleinere Quantino gepresenteerd, een 2+2 die zelfs al een typegoedkeuring heeft.

  • Lees meer over supercars en sportscars
Salon van Genève 2017 Supercars & Sportscars

Lezersreacties (23) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Op zoek naar een auto?

  • Zoek op merk & model zoek een specifieke auto
  • Auto's vergelijken vergelijk auto's met elkaar
  • Occasions zoek naar een tweedehands auto
Citroën ë-C4 vs. Peugeot e-2008 - Dubbeltest

Citroën ë-C4 vs. Peugeot e-2008 - Dubbeltest

Familieleden die ondanks de vele overeenkomsten toch elkaars concurrent worden, dat is het...

Lees meer
Mazda 3 MPS - Op de Rollenbank

Mazda 3 MPS - Op de Rollenbank

Doorgaans is een plek in de rubriek ‘Op de Rollenbank’ voorbehouden aan auto’s die niet getuned...

Lees meer

Laatste nieuws

Categorie
Categorie
  • Autonieuws
    Automatische gordels - De Vluchtstrook

    Automatische gordels - De Vluchtstrook

    9
    • 7 maart 2021
  • Autonieuws
    'Duur wasstraatprogramma onnodig of schadelijk'

    'Duur wasstraatprogramma onnodig of schadelijk'

    50
    • 6 maart 2021
  • Autonieuws
    DS 9 - Back to Basics

    DS 9 - Back to Basics

    49
    • 6 maart 2021
  • Autonieuws
    Zes bijzondere carrosserievarianten van Porsche

    Zes bijzondere carrosserievarianten van...

    21
    • 5 maart 2021
  • Autonieuws
    Seat wil accufabriek in Spanje openen

    Seat wil accufabriek in Spanje openen

    25
    • 5 maart 2021
  • Autonieuws
    Volkswagen belicht Project Trinity

    Volkswagen belicht Project Trinity

    27
    • 5 maart 2021
  • Autonieuws
    'Elektrische auto verbruikt veel minder grondstoffen dan brandstofauto'

    'Elektrische auto verbruikt veel minder...

    96
    • 5 maart 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep