en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Een chipje hier, een grotere turbo daar... een auto sneller maken kan op allerlei manieren. Dat ook tuners met hun tijd meegaan bewijst MTM door een hybride van de nieuwste generatie Transporter te maken. De 'T6 E-Motion' gedoopte creatie combineert z'n tot 240 pk opgepompte 2.0 dieselmotor met twee elektromotoren die samen 42 pk leveren. De hulpmiddelen drijven de achterwielen aan, waardoor de grote Volkswagen ineens vierwielaandrijving heeft.
Het gecombineerde koppel is meer dan indrukwekkend: deze Transporter brengt volgens MTM tussen 1.400 en 2.400 tpm 1.100 Nm op de been. Dat het geen compacte en lichte auto is blijkt uit de bijbehorende prestaties: de sprint van 0 naar 100 neemt 8,2 seconden in beslag, de top ligt 'boven de 200 km/h'. Over het verbruik – toch niet onbelangrijk bij een hybride – rept MTM niet, wel is bekend dat het pakket 51.920 euro kost.
De bijzondere, maar uiterlijk nagenoeg onberoerd gelaten T6 is niet het enige product van MTM dat je in Genève kunt aantreffen. Het bedrijf zet er behalve een op de traditionele manier opgepepte Audi S8 (802 pk!) een Volkswagen Amarok 'Desert' met 4,2-liter V8-TDI neer.
De bijzondere, maar uiterlijk nagenoeg onberoerd gelaten T6 is niet het enige product van MTM dat je in Genève kunt aantreffen. Het bedrijf zet er behalve een op de traditionele manier opgepepte Audi S8 (802 pk!) een Volkswagen Amarok 'Desert' met 4,2-liter V8-TDI neer.
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.