Mogelijk BMW M4-kracht voor Toyota Supra

Super-Supra

Toyota GR Supra

De Toyota Supra is natuurlijk al een Japanner met een Duits hart en dat biedt ook mogelijkheden met het blok dat in de nieuwe BMW's M3 en M4 komt te liggen. Die krachtbron gaat mogelijk ook naar de Supra.

De Toyota GR Supra deelt zijn basis én zijn krachtbron met de BMW Z4. De normaal gesproken 340 pk sterke 3.0 zes-in-lijn uit Beieren maakt van de GR Supra al een heerlijk scheurijzer, maar het kan altijd beter. In Japan lijken ze op de hoogte te zijn van interessante plannen. Het Japanse BestCar zegt namelijk van bronnen dicht bij Toyota te hebben vernomen dat de zespitter in de binnenkort te onthullen nieuwe BMW's M3 en M4 ook beschikbaar wordt voor de GR Supra. De GRMN Supra, in dat geval.

Hoewel de auto's zelf nog moeten worden gepresenteerd, heeft BMW al wel laten weten wat we er op technisch gebied van kunnen verwachten. In de M's stampt de 3,0-liter zescilinder er maar liefst 480 pk uit. Bij de Competition-versies is dat zelfs 510 pk. Wie daar nu bij in de buurt wil komen met de Supra, is aangewezen op deze creatie van Manhart. Het vermogen gaat in de BMW's via een handgeschakelde zesbak naar de achterwielen, bij de Competition met een achttraps M Steptronic-automaat. BestCar heeft het over een zeventraps automaat voor de GR Supra met dit blok, dus dat is dan toch wel wat apart. Misschien grijpt Toyota naar een andere bak, omdat het merk dat beter bij de auto vindt passen of pakt Toyota een oudere BMW-automaat vanwege het kostenplaatje. Helemaal helder is het verhaal dus ook nog niet en uiteraard gaat het nog om een wild gerucht. Toch klinkt het niet verkeerd.

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (18) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.