Mitsubishi Lancer Evo MS
Zelfs een EVO-versie is nog niet genoeg! Mitsubishi laat nu in Tokyo een nog snellere uitvoering zien, de Lancer Evolution MR. Daarnaast presenteert Mitsubishi zijn nieuwe motorengeneratie.
Zelfs een Evo VIII kan nog sneller. Dat zien we aan de MR (voor Mitsubishi Racing), die in Tokyo werd onthuld. Deze Lancer is nog lichter en stijver en de wielophanging is nog sportiever afgesteld. Mitsubishi wijzigde van de tweeliter viercilinder de nokkenassen en plaatste bovendien een andere turbo, waardoor het vermogen naar zo'n 300 pk kon stijgen. Dat is een onofficiële waarde, want in Japan is de limiet voor motorvermogen officieel gelimiteerd tot 280 pk. Of het maximum koppel eveneens is gestegen is niet bekend. De MR-versie is herkenbaar aan speciale bumperspoilers. Hij gaat in februari 2004 in productie.
In Tokyo presenteert Mitsubishi verder zijn nieuwe motorengeneratie, met onder meer de nieuwe 'minimotoren', driecilinders met een inhoud van 0,66- en 1.0-liter. De eerste variant staat in de SE RO concept car.
Bij de kleine motoren zijn het een 1.1 driecilinder, een 1,3- en een 1,5-liter viercilinder. Deze zijn samen met DaimlerChrysler ontwikkeld en worden gebouwd in de gezamenlijke motorenfabriek in het Duitse Thuringen.
De compacte motorenserie omvat 1.8, 2.0 en 2.4 viercilinders, die zijn ontstaan uit een samenwerkingsverband tussen Mitsubishi, Chrysler en Hyundai. De laatste is verantwoordelijk voor het ontwerp en de ontwikkeling. De planning is dat er jaarlijks ruim 1,5 miljoen van deze motoren worden gebouwd in Zuid-Korea, Japan en de Verenigde Staten.
Had je deze auto's al gezien?

Mitsubishi Lancer Station Wagon 2.0 Intense
- 2006
- 207.376 km

Mitsubishi Lancer Station Wagon 1.6 Inform STATION WAGON AIRCO.NAP!
- 2006
- 301.031 km

Mitsubishi Lancer RalliArt 2.0 Turbo AWD ZEER UNIEK | 310PK | NAVI | AUTOMAAT | STOELVERWARMING | VOLLEDIGE HISTORIE | 1 JAAR GARANTIE
- 2010
- 159.602 km