Mitsubishi Evo Wagon

Mitsubishi Lanver Evo Wagon
Het begrip Mitsubishi Lancer Evo is inmiddels wereldberoemd; het begrip Evo Wagon is nieuw en voorlopig alleen voorbehouden aan Japan.
Het begrip Mitsubishi Lancer Evo is inmiddels wereldberoemd; het begrip Evo Wagon is nieuw en voorlopig alleen voorbehouden aan Japan.

Mitsubishi heeft van de Lancer Evo IX, die sinds maart in diverse buitenlanden is geïntroduceerd, ook een stationwagenversie uitgebracht. De Evo Wagon wordt uitgebracht in twee uitvoeringen. De GT is voorzien van een handgeschakelde zesversnellingsbak en de motor van de GTA is gekoppeld aan een vijftraps automaat. Beide zijn voorzien van de 2,0-liter turbomotor met intercooler. In de handgeschakelde versie levert die 280 pk en 392 Nm trekkracht. De automaat moet het doen met 272 pk en een maximaal koppel van 343 Nm. Optisch verschillen de GT en de GTA doordat die laatste de kentekenplaat in het midden van de voorbumper heeft. Zo kan de versnellingsbak beter worden gekoeld.
Het uiterlijk van de Evo Wagon is aangepast met speciale achterbumpers en bredere spatborden. Mitsubishi noemt dit de 'low and wide'-look. In het interieur zijn vele verchroomde accenten gebruikt en natuurlijk zijn er aluminium pedalen, een sportstuur en sportstoelen. Voorts is in de Evo Wagon veel gedaan aan geluidsisolatie.

Mitsubishi bouwt 2.500 exemplaren van de Evo IX als Wagon. Deze week is de levering in Japan van start gegaan. Het ligt niet in de lijn der verwachting dat de auto naar Europa komt. Eind december stopt de productie van de Evo Wagon.

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.