MG 3: prijstechnisch veelbelovende Polo-concurrent vanbinnen
Directe aanval op het B-segment
De Autosalon van Genève is het podium waarop MG later deze maand een interessant nieuw model presenteert. Het gaat om de nieuwe MG 3, een compacte hatchback die met een vriendelijke vanafprijs zomaar eens heel wat harten voor zich kan winnen.
In januari gaf MG al de eerste visuele flarden vrij van de splinternieuwe MG 3 en nu gunt het de toekijker een eerste glimp van het interieur van zijn nieuwe hatchback. De MG 3 wordt in tegenstelling tot - met uitzondering van de EHS - alle in Nederland aangeboden MG's geen EV.
Eerlijk is eerlijk: hoe de MG 3 er uit komt te zien, is geen verrassing meer. AutoWeek kon je de nieuwe MG 3 in augustus vorig jaar al vanuit alle hoeken laten zien. De fabrikant spreekt van een 'puur hybride' model, al is nog niet helemaal helder of de auto een mild-hybride aandrijflijn of een volledig hybride aandrijflijn krijgt. Gezien het feit dat we op de vrijgegeven interieurfoto een draaiknop zien waarmee je duidelijk een automaat aanstuurt, vermoeden we dat de MG 3 is uitgerust met een volledig hybride aandrijflijn.
De MG 3 komt ook naar Nederland. De Nederlandse importeur gaf ten overstaan van AutoWeek eerder al weg dat het de auto 'in het hart van het B-segment' positioneert. Dat zou de MG 3 een regelrechte concurrent maken van onder meer de Hyundai i20, Volkswagen Polo, Renault Clio en van de conventionele versies van de Peugeot 208 en Opel Corsa. Hij krijgt in ieder geval standaard een digitaal instrumentarium zonder overkapping én een flink infotainmentscherm. Een laag daaronder vinden we een knoppeneiland met daarin ongetwijfeld wat sneltoetsen voor onder meer de klimaatregeling. Op naar Genève!
De huidige en in Nederland nooit geleverde MG 3 is inmiddels zo'n 13 jaar oud. Die zo'n 4,05 meter lange hatchback kwam al in 2011 op de Engelse markt.