Mercedes SLK 340 Carlsson is Pikes Peak-proof
De Carlsson SLK 340 is bedoeld voor deelnames aan 'hill climbs' in de zogenaamde E1-categorie. De auto is van de grond af aan compleet nieuw opgebouwd met het doel zo veel mogelijk gewicht te besparen. Immers: hoe lichter je auto, hoe sneller je boven bent. Het gewicht van de heuvelklimmer blijft beperkt tot slechts 780 kg, onder andere door toepassing van een koolstofvezel bodykit en een remsysteem van ultralichte materialen. Een potent motorblok helpt ook; Carlsson monteert een 3,4-liter V8 in de SLK 340, goed voor 610 pk en 430 Nm. Het blok is gekoppeld aan een Hewland-versnellingsbak met flippers achter het stuurwiel.
Een serieus spoilerpakket, diffusor en een vlakke bodem dragen hun steentje bij op aerodynamisch gebied en voor een betere wegligging zorgen de in drie standen instelbare dempers van KW. BBS-wielen met Avon-banden garanderen goede grip en uiteraard ontbreekt een rolkooi niet. De Zwitserse heuvelklimkampioen Reto Meisel leidt het team rond de SLK 340 hij gaat de auto ook besturen. Een van zijn wensen is om met deze auto mee te doen aan de moeder aller heuvelklims: de Pikes Peak International Hill Climb in de Amerikaanse staat Colorado. Daar hebben ze dan nog tot eind juni de tijd voor en komen ze in ieder geval de collega's van Hyundai tegen.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
![Mercedes-Benz SLK 200 K. Sport [AIRSCARF, NEKVERWARMING, STOELVERWARMING, APPLE CARPLAY, ANDROID AUTO, CRUISE CONTROL, VOL LEDER, SPORTSTOELEN, NIEUWSTAAT]](https://cdn.autotrack.nl/cdn-cgi/image/width=320/58508536/0-a0d0417c0ad4c4476c124bbda7ec00cd.jpg)
Mercedes-Benz SLK 200 K. Sport [AIRSCARF, NEKVERWARMING, STOELVERWARMING, APPLE CARPLAY, ANDROID AUTO, CRUISE CONTROL, VOL LEDER, SPORTSTOELEN, NIEUWSTAAT]
- 2004
- 125.030 km

Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor Aut., Nette auto!
- 2004
- 183.149 km

Mercedes-Benz SLK 200 KOMPRESSOR AUTOMAAT SPECIAL EDITION 18'' LMV
- 2004
- 99.535 km
Lees ook

Mercedes-Benz SLK: perfect voor het Pinksterweekend - Liefhebber gezocht

De Mercedes SLK was niet de eerste moderne klapdak-cabrio

Toen diesel nog de toekomst had: rijden met Mercedes SLK 320 CDI Triturbo en SL 400 CDI Biturbo

Met deze roadsters van €13.000 beleef je ultiem zomergenot
