Mercedes opent brandstofcelfabriek in Canada
De fabriek, met een vloeroppervlak van 3300 vierkante meter, is volgens Mercedes de eerste geautomatiseerde faciliteit die zich volledig richt op de productie en ontwikkeling van 'brandstofcelstacks', pakketten samengevoegde cellen.
Er is gekozen voor Burnaby omdat daar ook de Automotive Fuell Cell Cooperation gevestigd is. Moederbedrijf Daimler houdt zich daar in samenwerking met Ford en Ballard Power Systems bezig met de ontwikkeling van brandstofcelstacks. In het vervolg zal die ontwikkeling niet alleen daar, maar ook in de nieuwe vestiging plaatsvinden.
Daimler verwacht dat de ontwikkeling van brandstofcelstacks binnenkort ver genoeg is gevorderd om tot serieproductie over te gaan. Het bedrijf is al lange tijd erg actief met de ontwikkeling van deze aandrijfvorm. Dit bleek onder meer uit de vier maanden durende en 30.000 kilometer lange 'World Drive', die vorig jaar werd verreden met door brandstofcellen aangedreven B-klasses. De laatste versie van die auto rijdt inmiddels in beperkte oplage als proef rond in Californië.
Had je deze auto's al gezien?

Mercedes-Benz B-klasse 160 Ambition | Geen import | AMG Pakket | Hoge instap | Automaat
- 2018
- 113.009 km

Mercedes-Benz B 250 e AMG Line Wegklapbare trekhaak, Nightpakket
- 2024
- 4.863 km

Mercedes-Benz B-klasse 250 e Night Plug-In Hybride Night Pakket | Sfeerverlichting | Ledkoplampen | Keyless-Go | Easy-Pack Achterklep. Inclusief 24 maanden MB Certified garantie voor Europa.
- 2021
- 32.206 km