Mercedes opent brandstofcelfabriek in Canada
De fabriek, met een vloeroppervlak van 3300 vierkante meter, is volgens Mercedes de eerste geautomatiseerde faciliteit die zich volledig richt op de productie en ontwikkeling van 'brandstofcelstacks', pakketten samengevoegde cellen.
Er is gekozen voor Burnaby omdat daar ook de Automotive Fuell Cell Cooperation gevestigd is. Moederbedrijf Daimler houdt zich daar in samenwerking met Ford en Ballard Power Systems bezig met de ontwikkeling van brandstofcelstacks. In het vervolg zal die ontwikkeling niet alleen daar, maar ook in de nieuwe vestiging plaatsvinden.
Daimler verwacht dat de ontwikkeling van brandstofcelstacks binnenkort ver genoeg is gevorderd om tot serieproductie over te gaan. Het bedrijf is al lange tijd erg actief met de ontwikkeling van deze aandrijfvorm. Dit bleek onder meer uit de vier maanden durende en 30.000 kilometer lange 'World Drive', die vorig jaar werd verreden met door brandstofcellen aangedreven B-klasses. De laatste versie van die auto rijdt inmiddels in beperkte oplage als proef rond in Californië.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Mercedes-Benz B-klasse 250e Business Solution AMG | Panoramaschuifdak | Night | Winter pakket | Trekhaak | Stoelverwarming |
- 2025
- 10 km

Mercedes-Benz B-klasse 250e Business Solution AMG | Panoramaschuifdak | Night | Premium plus pakket | Winter pakket | Trekhaak | Head-up display |
- 2025
- 10 km

Mercedes-Benz B-klasse 180 Business Solution Night-Edition
- 2017
- 89.303 km
Lees ook

Mercedes-Benz B-klasse niet meer bestelbaar

Mercedes-Benz GLA of B-klasse, welke is gebruikt de slimste keuze?

Je wilt gewoon hoog zitten maar zoekt geen SUV? Check dan deze occasions

Mercedes-Benz B180d – 2016 – 530.774 km – Klokje rond
