Mercedes-Benz GLS opgepompt door Lorinser

Dieselversies met extra pit

Mercedes-Benz GLS Lorinser
Mercedes-Benz GLS LorinserMercedes-Benz GLS LorinserMercedes-Benz GLS LorinserMercedes-Benz GLS LorinserMercedes-Benz GLS LorinserMercedes-Benz GLS Lorinser

De Duitse tuner Lorinser heeft zijn kunsten losgelaten op de grootste SUV die Mercedes-Benz te bieden heeft: de GLS. Lorinser geeft twee dieselversies meer vermogen en monteert immens lichtmetaal.

Mercedes-Benz levert in Nederland naast enkele benzinemotoren één dieselkrachtbron in de GLS. Het betreft een 330 pk en 700 Nm krachtige 3.0 zes-in-lijn waarvan Lorinser het vermogen met zijn PowerModule-gedoopte herschreven motormanagementsysteem opschroeft. Na de Lorinser-behandeling is deze GLS 400d goed voor 364 pk en 773 Nm, een vermogenswinst van 34 pk en 74 Nm. Ook heeft de Duitse tuner een krachtinjectie voor de in Nederland niet leverbare 350d beschikbaar. Die in beginsel 286 pk en 600 Nm sterke machine, hier bekend van de vorige S-klasse, stampt dankzij Lorinser voortaan 319 pk en 690 Nm naar alle vier de wielen. Allebei de krachtkuurtjes hebben een prijs van € 1.499.

Hoe rap de GLS 400d met Lorinser-spierkracht is, vermeldt de tuner niet. Een standaardexemplaar is ondanks zijn gewicht van bijna 2,5 ton met die 330 pk in ieder geval al in staat om in 6,3 tellen naar de 100 km/h te denderen. Lorinser monteert ook nog eens 22-inch lichtmetalen wielen, met de naam RS 9. Die zijn in matzwart en in zilvergrijs verkrijgbaar, met een prijskaartje van € 1.107.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.