Mercedes-AMG SL klaar voor debuut
Klaar voor 28 oktober
Mercedes-Benz maakt ons al maanden lekker met teasers van een compleet nieuwe SL en nu is eindelijk bekend wanneer die nieuwe SL al zijn geheimen prijsgeeft.
Hoewel het autolandschap er tegenwoordig compleet anders uitziet dan pak 'm beet tien jaar geleden, veranderen sommige dingen nooit. Zo is de G-klasse gewoon nog een bonkige offroader en komt er ook weer een nieuwe SL. Toch verandert er een boel aan de SL zoals we die tot nu toe gekend hebben. Hoewel we in grote lijnen al weten in hoeverre de nieuwe SL breekt met zijn laatste voorgangers, geeft de auto zich binnenkort pas helemaal bloot. 28 oktober is dag dat de nieuwe Mercedes-AMG SL zijn publieksdebuut beleeft.
Wacht even. Mercedes-AMG? Jazeker. De nieuwe SL is door Mercedes-AMG ontwikkeld en is dus altijd een AMG-model. Dat is niet het enige waarmee de nieuwe SL zich onderscheidt van de laatste generaties. Zo krijgt de SL voor het eerst sinds de in 2001 geïntroduceerde R230-generatie weer een stoffen kap. Daar komt bij dat de nieuwe SL straks een 2+2 is. Inderdaad, met een kleine achterbank dus. Dat laatste is niet voor niets. De nieuwe SL dient waarschijnlijk ook als vervanger van de op termijn te verdwijnen AMG GT Roadster en vult daarnaast een deel van het gat op dat de S-klasse Cabriolet achter zich laat. Die laatste krijgt namelijk geen opvolger.
Op 28 oktober weten we meer, dan trekt Mercedes-AMG zowel het doek als het dak van de SL.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Mercedes-Benz SL 63 4Matic+ 585pk // Keramische remmen // BTW-auto // Neuslift // AlpinGrau // AMG Nightpakket II // Burmester // Achteras besturing
- 2022
- 5.785 km

Mercedes-Benz SL Roadster 63 4MATIC+ | Keramisch, Carbon in/ex, Burmester High End, Massage, Rij-ass. Plus pakket, Airscarf, Zitklima, Stuurverwarming, Achterasbesturing
- 2023
- 14.827 km

Mercedes-Benz SL 190 ~Munsterhuis Sportscars~
- 1956
- 2.524 km
Lees ook

Test: Mercedes-Maybach SL 680 – Ultieme luxe in de overdrive

Toen diesel nog de toekomst had: rijden met Mercedes SLK 320 CDI Triturbo en SL 400 CDI Biturbo

Ook power-plug-ins van Mercedes-AMG GT Coupé én SL zo'n €30.000 duurder

Mercedes-Maybach SL 680: extreem duur, maar niet de duurste ooit!
