AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

'Mercedes-AMG C63 krijgt toch niet alsnog een V8'

Vier- en zespitters

Mercedes-AMG C 63 S E Performance

Plots was daar het gerucht dat Mercedes-AMG de C63 alsnog van een V8 zou voorzien en dat ook de nog in nevelen gehulde nieuwe topversie van de E-klasse een achtpitter zou krijgen. Nu is het hoge woord eruit bij Mercedes zelf: het ligt toch echt anders.

Even leek het erop dat liefhebbers van de V8 van Mercedes opgelucht konden ademhalen, want de met een viercilinder uitgeruste plug-in hybride Mercedes-AMG C63 en de nog niet gepresenteerde volgende E63 zouden tóch een V8 krijgen. Voor de C63 zou het een vroege aanpassing betekenen, de E63 zou van meet af aan nog met V8 bedoeld zijn. Het ligt toch echt anders, zo zegt de topman van Mercedes-AMG in gesprek met The Drive.

Michael Schiebe geeft aan dat volgens hem de juiste keuzes zijn gemaakt en dat Mercedes niet daarop terugkomt. "Er komen steeds meer performance-plug-ins op de markt, dus ik denk dat we goed zaten toen we besloten die kant op te gaan." Ook de topversie van de E-klasse maakt vrijwel zeker kennis met elektrokracht. Daarin wordt het kloppend hart, zo begrijpt AutoWeek van een bron met interne informatie, geen vier- maar een zescilinder. De M256-motor om precies te zijn, de zes-in-lijn die onder meer in de huidige Mercedes-AMG E53 ligt. Mogelijkerwijs wordt de volgende E53 met hybridekracht ook direct de sterkste E-klasse. Naar verluidt stond een E63 met V8 wel op de planning, maar gaat daar voor '99 procent zeker' een streep door. We wachten af.

PRIVATE LEASE Mercedes-Benz C-klasse

Lezersreacties (25)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.