AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Meer details Alfa Romeo Mito
34
Stukje bij beetje geeft Alfa Romeo meer informatie vrij over de kleine Mito. Deze keer komen we meer te weten over de veiligheidsvoorzieningen.
Het Alfa Romeo DNA-systeem staat centraal bij de Mito. Dit is een geavanceerd dynamisch controlesysteem waarmee via drie instelmogelijkheden het rij- en weggedrag kunnen worden beïnvloed. Het systeem kent drie standen: 'Normal', 'Dynamic' (voor een sportieve rijstijl) en 'All Weather' (voor sneeuw/regen). Alfa DNA werkt op de besturing, het motormanagement, het Vehicle Dynamics Control systeem en de remmen. Via de instellingen van het systeem worden de respons, gevoeligheid en prestaties van deze componenten beïnvloed.
Verdere voorzieningen van de Alfa Mito zijn het Q2-differentieel, Dynamic Steering Torque voor ondersteuning van de elektronische stuurbekrachtiging met behulp van het VDC, ASR antislipregeling, ABS en EBD (Electronic Brake Distribution), hydraulische remassistentie voor noodstops (HBA), Cornering Break Control voor optimalisatie van de remprestaties in bochten en MSR. Dat systeem regelt de motorremwerking wanneer de bestuurder te bruusk terugschakelt en de wielen zouden kunnen blokkeren.
Verder heeft de Alfa Mito verklikkerlichten op alle gordels, gordelspanners, zeven airbags inclusief een knieairbag en LED achterlichtunits. Eind deze maand kunt u in AutoWeek lezen hoe de Mito rijdt, rond die tijd maakt Alfa Romeo ook de prijzen bekend.
Verdere voorzieningen van de Alfa Mito zijn het Q2-differentieel, Dynamic Steering Torque voor ondersteuning van de elektronische stuurbekrachtiging met behulp van het VDC, ASR antislipregeling, ABS en EBD (Electronic Brake Distribution), hydraulische remassistentie voor noodstops (HBA), Cornering Break Control voor optimalisatie van de remprestaties in bochten en MSR. Dat systeem regelt de motorremwerking wanneer de bestuurder te bruusk terugschakelt en de wielen zouden kunnen blokkeren.
Verder heeft de Alfa Mito verklikkerlichten op alle gordels, gordelspanners, zeven airbags inclusief een knieairbag en LED achterlichtunits. Eind deze maand kunt u in AutoWeek lezen hoe de Mito rijdt, rond die tijd maakt Alfa Romeo ook de prijzen bekend.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Autotest
Je wilt een Alfa Romeo Mito, houd hier rekening mee
Alfa Romeo Mito 1.3 JTD – 2011 – 416.617 km - Klokje rond
Achtergrond
Forever young: met deze moderne auto’s zonder opvolger blijf je altijd bij de tijd
Praktijkverbruik
Praktijkverbruik Alfa Mito: is tijdloze occasion ook zuinig?
Nieuws