McLaren 570 GT onthuld

McLaren voor de golfclub

McLaren 570 GT
McLaren 570 GTMcLaren 570 GTMcLaren 570 GTMcLaren 570 GTMcLaren 570 GTMcLaren 570 GTMcLaren 570 GTMcLaren 570 GTMcLaren 570 GTMcLaren 570 GTMcLaren 570 GT
McLaren breidt de Sports Series uit met een nieuwe variant. De 570S en 540C Coupé krijgen gezelschap van de 570GT.

Een nieuwe carrosserievariant klinkt spectaculair, maar in het geval van de McLaren 570GT gaat het er iets minder voortvarend aan toe. McLaren zet de 570GT vooral in de markt als de praktische keuze binnen het Sports Series-aanbod. Ook op slecht wegdek moet de 570GT comfortabel zijn dankzij langere veerwegen: 15 procent aan de voorzijde, 10 procent aan de achterkant.

In het interieur zorgt het standaard panoramadak voor een aardige bak licht. De uitrusting is - naar McLaren-maatstaven - weelderig. Standaard geeft McLaren de 570GT leren bekleding mee en elektrisch in te stellen hoofdsteunen, parkeersensoren en soft-close-portieren. Het uitlaatsysteem moet minder geluid maken dan het exemplaar onder de 570S.

Een bijzonder gegeven komen we tegen in de achterste helft van de auto. De 570GT is namelijk voorzien van een Touring Deck, een glazen klep die toegang geeft tot 220 liter bagageruimte. Het totaal aantal liters dat kan worden vervoerd, komt daarmee op 350.

Achter de voorstoelen vinden we de bekende 3,8-liter TwinTurbo V8, die 570 pk en 600 Nm levert. De 1.350 kilo wegende supercar heeft in 3,4 seconden een snelheid van 100 km/h op de klok staan, terwijl zijn topsnelheid 328 km/h is. Het gemiddeld verbruik moet volgens McLaren uitkomen op 10,7 l/100 km.

***update*** Inmiddels hebben we ook de prijs: €250.200.

Video

Lezersreacties (65)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.