AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Mazda CX-7 officieel
Op de Los Angeles Auto Show beleeft de Mazda CX-7 deze week zijn officiële debuut. Dit voorjaar komt de sportieve SUV op de Noord-Amerikaanse markt, in Europa komt hij begin 2007.
Op de Los Angeles Auto Show beleeft de Mazda CX-7 deze week zijn officiële debuut. Dit voorjaar komt de sportieve SUV op de Noord-Amerikaanse markt, in Europa komt hij begin 2007.
Echt een verrassing is de CX-7 natuurlijk niet meer. Vorig jaar werd de auto in Detroit als MX-Crossport voor het eerst getoond. Het productiemodel wijkt nauwelijks af van die concept.
De CX-7 staat op het Mazda 6 platform, wat mede garant moet staan voor sportieve rijeigenschappen. Er is plaats voor vijf personen en 846 liter bagage. Door het neerklappen van de achterbank kan de bagageruimte tot 1.649 liter vergroot worden.
Onder de motorkap staat de 2,3-liter DISI (Direct Injection Spark Ingnition) uit de Mazda 6 MPS. Door een turbo met intercooler is de krachtbron goed voor 244 pk bij 5000 toeren per minuut. Er wordt een andere turbocompressor gemonteerd dan in de Mazda 6 MPS. De nadruk bij de CX-7 ligt meer op veel trekkracht bij lage toerentallen. Het maximum koppel bedraagt 349 Nm bij 2500 toeren. Standaard wordt een handgeschakelde zesversnellingsbak gemonteerd.
Op de Noord-Amerikaanse markt wordt de CX-7 naar keuze met voor- of vierwielaandrijving geleverd. Hoe het modellenaanbod voor de Europese markt er uit zal zien, is nog niet bekend.
Plaats een reactie