Maserati GranCabrio betrapt: elektrische versie volgt

Tweemaal V6, eenmaal EV

Spyshots Maserati GranCabrio
Spyshots Maserati GranCabrioSpyshots Maserati GranCabrioSpyshots Maserati GranCabrioSpyshots Maserati GranCabrioSpyshots Maserati GranCabrioSpyshots Maserati GranCabrioSpyshots Maserati GranCabrio

De nieuwe Maserati GranTurismo heeft langzaamaan zijn weg naar de Europese automarkt gevonden. Die sportieve coupé blijft niet alleen, hij krijgt net als voorheen een open zustermodel. Die Masearti GranCabrio is nu opgedoken in het kille noorden van Zweden.

De vorige generatie Maserati GranTurismo heeft het lang moeten uitzingen. De coupé kwam in 2007 op de markt en bleef tot 2019 leverbaar. Inmiddels staat er een fonkelnieuwe GranTurismo bij de Maserati-dealers. Die Italiaanse sportieveling krijgt in de vorm van de GranCabrio een versie met een stoffen klapdak. Een echte cabriolet dus. Net als van de Maserati Grecale en GranTurismo komt er ook van de GranCabrio een elektrische Folgore-smaak, maar het exemplaar op deze foto's heeft 'gewoon' een verbrandingsmotor onder de kap.

Maserati GranTurismo Folgore

De elektrische Maserati GranTurismo Folgore.

De uitlaatpijpen onderaan de achterzijde van dit testexemplaar verraden natuurlijk dat dit geen elektrische Maserati GranCabrio is. De dichte GranTurismo is er als Modena met een 490 pk sterke 3.0 V6 en schopt het als Trofeo tot maar liefst 550 pk en 650 Nm. De elektrische Folgore-uitvoering wordt nog veel krachtiger. Die levert namelijk 761 pk en 1.350 Nm aan elektrokracht, goed voor een 0-100 sprint in 2,7 seconden en een topsnelheid van - hou je vast - 320 km/h.

We verwachten dat Maserati de GranCabrio nog dit jaar presenteert. De elektrische GranCabrio Folgore zal iets later zijn opwachting maken.

Lezersreacties (17)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.