AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Lotus terug met basis-Elise
Door het verlies van de Rover K-series motoren kon Lotus geen instapversie van de Elise leveren. Met de Elise S is Lotus weer terug met een pure basisroadster.
Door het verlies van de Rover K-series motoren kon Lotus geen instapversie van de Elise leveren. Met de Elise S is Lotus weer terug met een pure basisroadster.
Lotus kon alleen nog de Elise 111R leveren, die overigens voortaan als Elise R door het leven gaat. De R wordt aangedreven door de 192 pk sterke T-Sport motor van Toyota. Ook voor de basis-Elise is gekozen voor een krachtbron van de Japanse autoproducent. Een 1,8-liter benzinemotor met variabele kleptiming en 136 pk is verantwoordelijk voor de aandrijving. Dankzij het lage wagengewicht van 860 kg sprint de Elise S in slechts 6,3 seconden van 0 naar 100 km/h.
Ongewijzigd is aluminium chassis met lichtgewicht stalen subframe. Het totale chassis weegt slechts 68 kg. Het ontwerp van de auto is eveneens niet noemenswaardig aangepast.
De verkoop op het Europese vaste land start in juli. De verkoopprijs voor ons land bedraagt € 47.288.
Plaats een reactie