AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Lotus Evora S: de volgende stap
52
De Lotus Evora is een veelgeprezen auto, maar toch is er volgens het Engelse merk ruimte voor een extra snelle versie. Van deze Evora S hebben wij nu het eerste beeld voor u.
Een belangrijke wijziging aan de Lotus Evora S is het extra vermogen. De gewone versie schopt het tot 280 pk, in de S mobiliseert de 3,5-liter V6 maar liefst 350 pk. De sprint naar 100 km/h kost 4,8 seconden en de topsnelheid is dik 275 kilometer per uur. De CO2-uitstoot is 235 g/km, met 19- of 20-inch lichtmetaal is dit 239 g/km.
Maar de S is meer dan gewoon wat extra pk's. Lotus Chief Executieve Officer Dany Bahar zegt: "Je weet niet wat er ontbreekt aan de Evora ervaring, totdat je achter het stuur van de S kruipt. De nieuwe versie is niet alleen sterker, de auto communiceert ook beter en het onderstel is aangepast voor het extra vermogen. Zodoende reageert de Evora S nog scherper op koerswisselingen."
De Lotus Evora S krijgt ook een Sportpakket mee. Dit omvat een Sportknop, die het maximum toerental en de dynamic stability control beïnvloedt. Een klep in het uitlaatsysteem zorgt voor een extra heftig geluid. Grotere remmen completeren het Sportpakket.
Ook nieuw is de Evora IPS. Die combineert de gewone 280 pk V6 met een zestraps automaat. De transmissie kan uiteraard zelf het werk doen, maar de bestuurder kan ook schakelen met flippers achter het stuur. Deze versie sprint in 5,5 seconden naar 100 km/h en de topsnelheid is 250 km/h. De CO2-uitstoot is 208 g/km.
Lotus onthult de Evora S en IPS op de Autosalon van Parijs. Naast deze productiemodellen presenteert Lotus ook nog vier mysterieuze concept-cars. De Nederlandse prijzen zijn nog niet bekend.
Maar de S is meer dan gewoon wat extra pk's. Lotus Chief Executieve Officer Dany Bahar zegt: "Je weet niet wat er ontbreekt aan de Evora ervaring, totdat je achter het stuur van de S kruipt. De nieuwe versie is niet alleen sterker, de auto communiceert ook beter en het onderstel is aangepast voor het extra vermogen. Zodoende reageert de Evora S nog scherper op koerswisselingen."
De Lotus Evora S krijgt ook een Sportpakket mee. Dit omvat een Sportknop, die het maximum toerental en de dynamic stability control beïnvloedt. Een klep in het uitlaatsysteem zorgt voor een extra heftig geluid. Grotere remmen completeren het Sportpakket.
Ook nieuw is de Evora IPS. Die combineert de gewone 280 pk V6 met een zestraps automaat. De transmissie kan uiteraard zelf het werk doen, maar de bestuurder kan ook schakelen met flippers achter het stuur. Deze versie sprint in 5,5 seconden naar 100 km/h en de topsnelheid is 250 km/h. De CO2-uitstoot is 208 g/km.
Lotus onthult de Evora S en IPS op de Autosalon van Parijs. Naast deze productiemodellen presenteert Lotus ook nog vier mysterieuze concept-cars. De Nederlandse prijzen zijn nog niet bekend.