AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Lotus Europa licht gefacelift
6
De Europa, de 'praktische Lotus', is nog niet echt het succesnummer dat het sportwagenmerk gedroomd had. Tijd voor een facelift dus, die op de Autosalon van Genève debuteert: de Lotus Europa SE.
De Elise blijft als basis dienen voor de meest praktische Lotus. De motor van de Europa kennen we echter uit de Opel Speedster Turbo. Het blok leverde in de Europa S 200 pk, maar dankzij wat aanpassingen komt het vermogen nu op 225 pk uit. Ook het maximumkoppel steeg van 272 Nm naar 300 Nm.
De sprint van 0 tot 100 kilometer per uur kost de Europa SE 5,7 seconden. De topsnelheid van de opgefriste Europa is 230 kilometer per uur.
De aanpassingen blijven niet beperkt tot wat extra pk's: de vernieuwde Europa krijgt bredere banden en nieuwe wielen mee. Het lichtmetaal heeft voor een diameter van 17 inch, achter is dit 18 inch. In het interieur gebruikt Lotus veel leder. Ook monteren de Engelsen een heuse stereo-installatie.
De sprint van 0 tot 100 kilometer per uur kost de Europa SE 5,7 seconden. De topsnelheid van de opgefriste Europa is 230 kilometer per uur.
De aanpassingen blijven niet beperkt tot wat extra pk's: de vernieuwde Europa krijgt bredere banden en nieuwe wielen mee. Het lichtmetaal heeft voor een diameter van 17 inch, achter is dit 18 inch. In het interieur gebruikt Lotus veel leder. Ook monteren de Engelsen een heuse stereo-installatie.