We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
De nieuwe Lotus-baas Mike Kimberly wil graag opnieuw een project doen met een huis-tuin-en-keuken-sedan, zoals dat in het verleden met de Ford Lotus Cortina en de Opel Lotus Omega is gebeurd.
De nieuwe Lotus-baas Mike Kimberly wil graag opnieuw een project doen met een huis-tuin-en-keuken-sedan, zoals dat in het verleden met de Ford Lotus Cortina en de Opel Lotus Omega is gebeurd.
Bij Lotus staat opnieuw Mike Kimberly aan het roer. Hij volgde in 1982 al de overleden oprichter Colin Chapman op als directeur. Nu is hij opnieuw opgeroepen om financiële orde op zaken te stellen. In de Engelse autopers laat hij weten dat hij graag opnieuw een project à la de Opel Lotus Omega zou zien. Die grote Opel werd in 1990 door Lotus voorzien van vleugels. Een zescilinder met 377 pk bracht die auto in 5,4 seconden van 0 naar 100 en de topsnelheid lag bij 280 km/u.
Kimberly ziet voor bijvoorbeeld Opel met de opvolger van de Vectra of voor Ford, die de nieuwe Mondeo op stapel heeft staan, een mooie kans om het de Audi's uit de S-serie of BMW's met het M-logo het leven zuur te maken. Naast dit plan heeft Mike Kimberly ook het idee om in de toekomst o een 2+2 sportauto aan het programma toevoegen.