AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Lorinser bewerkt Smart Fortwo
Hoewel hij toch vooral als stadsauto bedoeld is, is de Smart Fortwo een geliefd object voor tuners. Nu heeft ook Lorinser zich aan de auto vergrepen.
Allereerst sleutelt Lorinser in het motorruim. De driecilinder levert in het instapmodel 61 pk, maar de tuner weet tien extra paardenkrachten uit het blok te halen. De topsnelheid stijgt naar 156 kilometer per uur.
Ook de iets sterkere versie met 71 pk gaat onder het mes. Het resultaat is hier iets minder indrukwekkend: 77 pk en een topsnelheid van 160 kilometer per uur. Echt leuk wordt het pas in de geblazen Smart Fortwo met 84 pk, maar na ingrijpen van Lorinser komt het vermogen op maar liefst 104 pk. De super-Smart sprint in minder dan 10 seconden naar 100 kilometer per uur.
Aan de voorkant onderscheidt de Fortwo van Lorinser zich door een grote luchtinlaat en sportgrille. Aan de achterkant zich er maar liefst vier uitlaatpijpen en een dikke bumper. Als kers op de slagroom zijn er speciaal ontworpen, 15 inch lichtmetalen wielen.
Ook de iets sterkere versie met 71 pk gaat onder het mes. Het resultaat is hier iets minder indrukwekkend: 77 pk en een topsnelheid van 160 kilometer per uur. Echt leuk wordt het pas in de geblazen Smart Fortwo met 84 pk, maar na ingrijpen van Lorinser komt het vermogen op maar liefst 104 pk. De super-Smart sprint in minder dan 10 seconden naar 100 kilometer per uur.
Aan de voorkant onderscheidt de Fortwo van Lorinser zich door een grote luchtinlaat en sportgrille. Aan de achterkant zich er maar liefst vier uitlaatpijpen en een dikke bumper. Als kers op de slagroom zijn er speciaal ontworpen, 15 inch lichtmetalen wielen.
Plaats een reactie