Lexus RC 200t niet voor Nederlandse markt
Voorlopig alleen met V8 en als hybride
Momenteel is de Lexus RC leverbaar met drie motoriseringen: een 5,0-liter V8 voor de spectaculaire RC F, een 2,5-liter viercilinder met elektro-assistentie voor de RC 300h en een 3,5-liter V6 voor de RC 350h. Die laatste wordt niet in Europa geleverd, de 223 pk sterke hybride (de 300h) komt eind dit jaar de 477 pk sterke RC F vergezellen in de Nederlandse showrooms.
In Duitsland wordt de Japanse sportcoupé begin 2016 ook leverbaar als 200t, met een 2,0-liter viercilinder turbomotor met 245 pk en 350 Nm. Deze is gekoppeld aan een achttrapsautomaat met dubbele koppeling. Daarmee sprint de 200t in 7,5 seconden naar de 100 km/h en trekt-ie door tot 230.
Het gemiddelde verbruik ligt volgens fabrieksopgave op 7,2 l/100 km, bij een CO2-uitstoot van 166 g/km. Er is voor de 200t ook een F Sport-versie leverbaar met adaptief onderstel en Torsen limited slip-differentieel tussen de achterwielen.
De Nederlandse Lexus-importeur richt zich bij de RC voorlopig op de komst van de eind dit jaar verwachte 300h, er is nog geen knoop doorgehakt over de eventuele komst van de 200t.